فاطمه عسگری آزاد: توکیو پایتخت ژاپن و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است؛ شهری که ترکیبی شگفت انگیز از زندگی مدرن و سنت‌های کهن است.

tokyo

توکیو یکی از استان‌های ۴۷ گانه ژاپن است و از ۲۳ منطقه، شهرستان و چند روستای غربی تشکیل شده است. جزایر اوگاساوارا هم جزئی از توکیو هستند.

قبل از سال 1868 توکیو با نام «ادو» شناخته می‌شد؛ شهر قلعه مانند کوچکی در قرن 16 ميلادي که در سال 1603 به مرکز سیاسی ژاپن تبدیل شد و «توکوگاوا ایهیاسو» دولت فدرالی خود را در این شهر تاسیس کرد. چند دهه بعد ادو به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان شناخته شد. با بازسازی‌هایی که «میجی» در سال 1868 انجام داد پایتخت امپراتوری از «کیوتو» به «ادو» منتقل شد و نام آن به توکیو یعنی «پایتخت شرقی» تغییر یافت. بخش عظیمی از شهر توکیو در زلزله بزرگ کانتو در سال 1923 و بخش دیگر آن در حملات هوایی سال 1945 تخریب شد. امروز شهر توکیو امکانات نامحدودی برای تفریح و سرگرمی در اختیار توریست‌ها می‌گذارد؛ مراکز خرید بزرگ، رستوران‌های خوشمزه، فرهنگ غنی و مراکز تفریحی گوناگون. شما می‌توانید تاریخ شهر را در محله‌هایی مانند آساکوسا از نزدیک ببینید و از تماشای معابد و باغ‌های تاریخی شهر لذت ببرید. بر خلاف تصور رایج، شهر توکیو فضاهای سرسبز زیبایی دارد و می‌توان با طی کردن مسافت کوتاهی توسط قطار به حومه آن دسترسی یافت.

شهر با وجودی که به طرز وحشتناکی شلوغ است در عین حال به طرز عجیبی آرام به نظر می‌رسد. اینجا شهر گیج و مبهمی است؛ شهری که زیبایی‌های آن در کوچه پس کوچه‌هایش پنهان است. غذاهای توکیو افسانه‌ای است و سیستم حمل و نقل عمومی آن بی نظیر است. معابد و فانوس‌های سنگی قدیمی در میان آسمانخراش‌ها و مراکز خرید بزرگ، تاریخ پر ابهت شهر را یادآوری می‌کند. راه درک درست توکیو دیدن تمام این زیبایی‌ها در کنار هم است.

  • تقویم سفر

بهترین زمان برای بازدید از توکیو از شهريور تا آبان است. پاییز در توکیو بسیار دیدنی است؛ شاخ و برگ‌های رنگارنگ درختان و درجه حرارت ملایم هوا باعث می‌شود شما حقیقت توکیو را بیشتر دریابید. تابستان اوج فصل توریستی توکیو است و شما مجبور خواهید بود برای بازدید از هر موزه‌ای در صف‌های طولانی ساعت‌ها بایستید درحالی‌که در پاییز از حجم مسافران کاسته شده و شهر دیدنیتر می‌شود. علاوه بر اینها تابستان با افزایش درجه هوا و قیمت هتل‌ها همراه است، اما زیبایی‌های توکیو در بهار و پاییز بیش از فصل‌های دیگر چشم نواز است. فصل بهار شکوفه‌های گیلاس، توکیو را پر زرق و برق می‌کند، اما زمستان بادهای سرد می‌وزد و شهر روح شاداب خود را از دست می‌دهد. در کل فصل‌ها نقش زیادی در فرهنگ ژاپن بازی می‌کنند و در زمان‌های مختلف سال آیین‌ها و جشنواره‌های مختلفی در توکیو برگزار می‌شود. در فصل پاییز جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو(ماه اکتبر)، روز فرهنگ (3 نوامبر) و روز شکرگزاری کار (23 نوامبر) برگزار می‌شود که هر کدام از آنها بسیار دیدنی است.

  • چگونه برویم؟

برای درخواست ویزای توریستی باید به دفتر سفارت ژاپن در ایران مراجعه کنید. برای درخواست این ویزا، داشتن مدارک زیر الزامی است: گذرنامه متقاضی ویزا (‌درصورت امکان گذرنامه‌های قدیمی هم ارایه شود)، یک نسخه فرم تقاضای ویزا، یک قطعه عکس در اندازه ۴٫۵*۴٫۵ با زمینه سفید، برنامه سفر (به همراه رزرو هتل )، شناسنامه متقاضی ویزا (‌به همراه ترجمه انگلیسی رسمی آن )، مدارکی که توانایی پرداخت هزینه سفر را تایید کند مانند گواهی رسمی درآمد ( چنانچه متقاضی درآمد ثابت ندارد پرینت کارکرد سه ماه اخیر حساب بانکی قابل قبول است). مدت زمان متداول برای بررسی ویزا معمولا پنج روز کاری است، اما ممکن است در برخی موارد این مدت افزایش یابد. شما می‌توانید روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت 8:30 تا 10:30 برای دریافت ویزا به سفارت ژاپن واقع در خیابان آرژانتین، خیابان احمد قصیر مراجعه کنید. برای سفر به توکیو می‌توان از خطوط هوایی امارات یا هواپیمایی قطر استفاده کرد.

گشت و‌ گذار در شهر

  • مترو و اتوبوس فراموش نشود

بهترین راه برای گشت و‌گذار در شهر توکیو استفاده از مترو است. شبکه گسترده متروی شهر، شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نقاط مختلف شهر می‌رساند، همچنین مترو در فرودگاه بین‌المللی شهر هم ایستگاه دارد. سیستم اتوبوس در شهر توکیو فراگیرتر از مترو است، اما ترافیک فراوان و مسافرانی که ژاپنی نمی‌دانند می‌تواند کمی سردرگمی ایجاد کند. پیاده روی هم در توکیو بسیار رایج است، اما باید در انتخاب محل‌های پیاده روی محتاط باشید؛زیرا ازدحام در برخی مناطق بسیار بالاست و می‌تواند برایتان آزار دهنده باشد. همان قدر که وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر مقرون به صرفه است استفاده از تاکسی پر هزینه و غیر معقول است. بلیت مترو با توجه به مسافتی که طی می‌کنید متفاوت است، اما هزینه متداول آن برابر با 2 دلار است.

  • پایتخت لذیذ

نام توکیو در بین پایتخت‌های لذیذ دنیا می‌درخشد و زمانی که تعداد رستوران‌های شهرهای دنیا را مقایسه کنید در می‌یابید که توکیو با داشتن 160 هزار رستوران در صدر جدول قرار می‌گیرد. با وجود این همه رستوران مطمئن باشید که معده شما در این شهر احساس گرسنگی نخواهد کرد. جدای از کمیت باید گفت، کیفیت مواد غذایی در این شهر هم بسیار بالاست و هر کسی که از این شهر باز می‌گردد برای سال‌ها خواب غذاهای لذیذش را خواهد دید. در رستوران‌های توکیو تازه بودن مواد غذایی، تزيین بشقاب غذایی و سرویس دهی خوب سه اصل بسیار مهم است. ممکن است هنگام خوردن یک کاسه رشته فرنگی «رامش میسو» سر و صدای زیادی به راه بیندازید یا هنگام خوردن ماهی تن در بازار مرکزی ماهی، حجم معده‌تان را فراموش کنید و پرخوری کنید، اما نگران نباشید لذت غذا خوردن در توکیو به همین معناست.

نکته‌ای که پس از خوردن غذا بهتر است به آن توجه کنید این است که در فرهنگ ژاپن انعام برای رستوران‌ها معنا ندارد. پس بهتر است خودتان را به زحمت نیندازید و انعامی نپردازید. در شهر ژاپن پیدا کردن رستوران‌ها برای یک توریست ممکن است کمی دشوار باشد؛ زیرا اکثر مکان‌ها تنها به زبان ژاپنی نامگذاری شده است. بهترین رستوران‌هایی که در سفر به توکیو باید آنها را امتحان کنید رامان، سوشی، سانو کن، سان توکا و ماتادور است. شما می‌توانید در این رستوران‌ها انواع غذاهای سنتی شهر را امتحان کنید و از طعم منحصر به فرد غذاهای ژاپنی لذت ببرید. همچنین بهتر است گشت و‌گذار در بازار ماهی و محله ایزاکایا را از دست ندهید. در اینجا انواع غذاهای محلی با قیمتی ارزان‌تر سرو می‌شود.

  • بهترین مکان اقامت

توکیو هزاران هتل و مسافرخانه دارد و هزینه بسیاری از آنها هم معقول است. اگر پول زیادی همراه خود ندارید مطمئن باشید که توکیو انتخاب‌های متعددی پیش رویتان می‌گذارد؛ خصوصا در نزدیکی آساکوسا. اما اگر به دنبال هتل‌های لوکس هستید محله‌های مرکزی شهر مانند گینزا، شینجوکو و آکاساکا برایتان ایده آل خواهد بود.

  • شبی رویایی در هتلی سلطنتی

زمانی که در اتاق‌های وسیع هتل پنینسولا شب را به صبح می‌رسانید معنای لوکس به ژاپنی را به درستی درک خواهید کرد؛ اتاق‌های سلطنتی با حمام سنگ مرمر مجلل و طراحی بی نظیر مبلمان‌ها، اقامتی را برایتان رقم خواهد زد که تا آخر عمر فراموش نمی‌کنید. این هتل 5 ستاره با چندین رستوران بین‌المللی یکی از محبوب‌ترین هتل‌های توکیو برای برگزاری مجالس و کنفرانس‌هاست. قیمت اقامت یک شب در این هتل سلطنتی برابر با 514 دلار است.

  • اتاق‌های مخملی

هتل بین‌المللی آنای توکیو در نزدیکی روپونگی قرار دارد؛ هتل بسیار بزرگ و زیبایی که تمامی اتاق‌های آن مخملی است. استخر در فضای باز، باشگاه ورزشی، مرکز تجاری و رستوران و کافی شاپی رویایی هیچ شکی را برای انتخاب این هتل باقی نمی‌گذارد. قیمت اقامت در این هتل 5 ستاره 228 دلار است.

  • شیک و مناسب

هتل کلاسکا شیک‌ترین هتل 4 ستاره توکیوست؛ گرچه ممکن است ظاهر آن شبیه هتل‌های تجاری باشد، اما در داخل طراحی بسیار زیبا و راحت اتاق‌های آن مثال زدنی است. برخی از اتاقها تراس بزرگ و حمام شیشه‌ای دارند و برخی دیگر اتاقی با کف پوش‌های بسیار راحت تزیین شده. صبحانه سنتی عالی، رستوران فضای باز با طعم‌های متنوع، آماده خدمت رسانی به مسافران است. این هتل در نزدیکی ایستگاه مترو قرار دارد و همین باعث می‌شود توریست‌ها به آسانی بتوانند به نقاط تاریخی بروند. قیمت اقامت در این هتل شبی 136 دلار است.

  • آرامش در قلب توکیو

اگر دنبال یک هتل با امکانات عالی و قیمت مناسب هستید «شیبویا گرنبل» بهترین انتخاب است. اتاقها حمام شیشه‌ای دارد و تخت خواب‌های آن بسیار راحت است. این هتل فضای بسیار آرامی دارد و از کافه‌ها و رستوران‌های شهر به دور است. با این وجود با پیاده روی چند دقیقه‌ای می‌توانید به ایستگاه مترو برسید. برای رفتن به این هتل بهتر است از چند ماه قبل برنامه ریزی کنید؛ زیرا اتاق‌هایش خیلی زود پر می‌شود. شما می‌توانید با پرداخت 90 دلار در این هتل سه ستاره اتاق رزرو کنید.

  • چتر هنر و فرهنگ بر بلندای شهر

توکیو برای حدود ١٥٠ سال مهم‌ترین شهر ژاپن بوده است؛ شهری که توانست پس از جنگ جهانی دوم بار دیگر خود را از زیر خاکستر به یکی از مهم ترین شهرهای دنیا تبدیل کند. شرکت‌های ژاپنی و کارکنان آن معروف به سخت کوشی هستند و در پایان دهه 1980 شهر توکیو «معجزه اقتصادی» خوانده می‌شد و یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان.

چیزی که در تمام این سال‌ها توانسته شهر توکیو را سر پا نگه دارد، فرهنگ غنی ژاپنی آن است؛ فرهنگی که به مرور در تمام جهان گسترش پیدا کرده و در مقابل فرهنگ اروپایی و آمریکایی توانست قد علم کند؛ از کارائو گرفته تا مجموعه داستان‌های مانگا یا حتی سوشی. حقیقت این است که فرهنگ ژاپن در تمام دنیا حرفی برای گفتن دارد. درک کامل فرهنگ و هنر سنتی توکیو برای گردشگران و حتی برای شهروندان هم کمی دشوار است، اما تماشای آن بسیار لذت بخش است. نقطه قوت فرهنگ در شهر توکیو در این است که تولید آثار هنری همراه با افزایش کیفیت زندگی و سلامت شهروندان است. مردم توکیو فرهنگ را چیزی جدای از زندگی روزمره نمی‌بینند، بلکه آثار هنری آنها در بطن زندگی شهری جریان دارد. فرهنگ توکیو به هیچ وجه به فرهنگ عوام و خواص تقسیم نمی‌شود، بلکه فرهنگ شیوهای از زندگی برای تمام مردم جامعه است. شما می‌توانید در مرکز تئاتر ملی ژاپن، خیمه شب بازی ژاپنی که معروف به «بونراکو» است و همچنین «کابوکی» را که سبک درام تئاتر سنتی ژاپنی است تماشا کنید همچنین «نیهون بوبو» که نوعی از رقص سنتی ژاپنی است هنوز در برخی از رستوران‌های سنتی شهر اجرا می‌شود.

هنر مدرن شهر هم در مناطقی مانند روپونگی، آکیهابارا،‌هاراجوکو رخ نمایی میکند. هر سال ده‌ها جشنواره هنری در شهر توکیو برگزار می‌شود که با کمک مالی و پشتیبانی دولت تعداد آنها رو به افزایش است. توکیو 253 مجموعه سینمایی دارد که هر ساله مشهورترین فیلم‌های جهان در آنها اجرا می‌شوند. توکیو از گذشته یک شهر مطرح در فرهنگ و هنر بوده و امروزه هم نام آن همراه با جشنواره‌های هنری و رویدادهای فرهنگی در سراسر جهان شناخته میشود.

گشت و‌گذار در پرجمعیت‌ترین شهر دنیا

  • توکیو در 72 ساعت!

سوتیتر: توکیو بلندترین برج‌های جهان را در دل خود جای داده است، تکنولوژی‌های مدرن و فن‌آوری‌های ساخت و ساز در هر گوشه این شهر خودنمایی می‌کنند. توکیوی مدرن تا حد زیادی هیجان انگیز و ترسناک است.

پایتخت ژاپن معروف است به تغییرات! شما هیچ وقت توکیو را تکراری نمی‌بینید؛ زیرا هر روز در این شهر ساختمان‌هایی ساخته می‌شود و همین باعث شده توکیو هر روز چهره‌ای تازه به خود بگیرد. بلندترین برج‌های جهان در این شهر قرار دارد و تماشای نمای توکیو از بالای آن شبیه مناظر فیلم‌های علمی تخیلی است! از سوی دیگر چهره قدیمی شهر هم بسیار دیدنی است، چمدان‌های‌تان را ببندید که عازم یکی از جنجالی‌ترین پایتخت‌های دنیا هستیم.

  • روز اول؛ کشف تمدن کهن

توکیو در ابتدا یک دهکده ماهیگیری کوچک بود، اما در طول سال‌های متوالی رشد و توسعه پیدا کرد و تبدیل به یکی از مهم‌ترین پایتخت‌های جهان شد. تاریخ و فرهنگ این شهر در موزه‌ها و مکان‌های تاریخی پنهان است که تماشای آنها بسیار لذت بخش است.

  • معبد میجی

معبد میجی که به امپراتور میجی و ملکه شوکن تعلق دارد، یکی از بهترین مکان‌ها برای شناخت فرهنگ امپراتورهای این کشور است. در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 این معبد بازسازی و تبدیل به مکان جذابی برای گردشگران شد. پس از مرگ امپراتور در سال 1912 و مرگ همسرش در سال 1914 ژاپنی‌ها این مکان را برای بزرگداشت یاد آنها نگهداری کردند. علاوه بر خود معبد، جنگل‌های اطراف آن با بیش از 245 گونه گیاهی بسیار دیدنی است. اگر در روزهای آخر هفته به این معبد سری بزنید می‌توانید مراسم ازدواج سنتی ژاپنی‌ها را از نزدیک مشاهده کنید. بازدید از این معبد رایگان است.

  • معبد سنسوجی

یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های مذهبی در توکیو معبد سنسوجی است؛ محبوب‌ترین معبد بودایی‌های شهر. در طول جنگ جهانی دوم بنای اصلی این ساختمان تا حد زیادی از بین رفت و تنها دروازه شرقی آن جان سالم به در برد. با این حال شما می‌توانید این معبد را که بازسازی آن به شکل قدیمی است از نزدیک مشاهده کنید. اگر چه زمین‌های اطراف معبد 24 ساعت شبانه روز باز است، اما ساعت بازدید از خود معبد از شش صبح تا پنج بعد از ظهر است. بازدید از این معبد رایگان است.

  • قصر سلطنتی

ممکن است فکر کنید که قصر سلطنتی مملو از توریست است، اما در واقعیت این طور نیست. شما برای گرفتن بلیت ورودی باید از چند هفته قبل اقدام کنید و هر روز تنها تعداد اندکی می‌توانند وارد این قصر شوند. اما اگر شما از قبل تدارکات لازم را در نظر بگیرید قصر سلطنتی زیبایی‌های خود را نشان خواهد داد. فضای سرسبز همراه با شکوفه‌های زیبای درختان از یک سو و جلال خود قصر از سوی دیگر هر گردشگری را مجذوب خود میکند. شما می‌توانید از سا‌عت 9 تا 16:30 از این قصر دیدن کنید. همچنین روزهای تعطیل بازدید رایگان است.

  • روز دوم؛ شیرجه در شلوغی شهر

توکیو با بیش از 12.5 میلیون جمعیت شهر بسیار شلوغی است. شما هم بهتر است برای شناخت این جمعیت در هرج و مرج شهر خود را گم کنید تا توکیو را به معنای واقعی درک کنید.

  • بازار تی سوکیجی

حتی اگر عاشق سوشی نیستید گشتن در بازار تی سوکیجی یک تجربه فراموش نشدنی برایتان خواهد بود. این بازار بزرگ‌ترین بازار ماهی جهان است و در طول روز بیش از دو هزار ماهی تن در آن به فروش می‌رود. شما می‌توانید در این بازار راز تغذیه این جمعیت انبوه را دریابید. کشتی‌های ماهیگیری نزدیکی‌های صبح لنگر می‌اندازند و از ساعت 5:30 صبح در بازار هرج و مرجی به پاست. در این بازار انواع و اقسام غذاهای محلی تازه ژاپنی به فروش می‌رسد و بوهای اشتهاآور هرکسی را گرسنه می‌کند.

  • 3.3 موزه ملی توکیو

اگر قصد بازدید از یک موزه در توکیو را دارید بهترین انتخاب موزه ملی توکیو است. این موزه قدیمی‌ترین و وسیع‌ترین موزه ژاپن است که میزبان بزرگ‌ترین مجموعه‌های هنری و دست‌سازهای تاریخی این کشور است. قدم زدن در شش ساختمان این موزه شما را با زره و شمشیرهای سامورایی‌ها آشنا می‌کند، ظروف سفالی تزيین شده، کیموناها، نقاشی‌ها و خطاطی‌های این موزه در نوع خود بی نظیر است. این آثار ردپای تاریخ مردم ژاپن در طول سال‌های متوالی است. شما می‌توانید برای بازدید از موزه از ساعت 9:30 تا 17 هر روز مراجعه کنید.

  • موزه ادو

اگر می‌خواهید داستان تحول شهر توکیو را به درستی درک کنید، بازدید از موزه عظیم ادو برایتان واجب است. این موزه که به شکل ماهرانه‌ای طراحی شده تاریخ شهر را به همراه رویدادهای مهم و آثار معماری آن بازسازی کرده است. بازدید کنندگان این موزه می‌توانند شکل گیری شهر توکیو، ویرانی‌های ناشی از جنگ جهانی و تبدیل شدن توکیو به یک شهر مدرن همراه با هزاران آسمان خراش را از نزدیک مشاهده کنند. این موزه از ساعت 9:30 تا 17:30 باز است و هزینه بلیت آن برای بزرگسالان معادل 7.75 دلار است.

  • روز سوم: لمس شهر مدرن

توکیو بلندترین برجهای جهان را در دل خود جای داده است، تکنولوژی‌های مدرن و فن‌آوری‌های ساخت و ساز در هر گوشه این شهر خودنمایی می‌کنند. توکیوی مدرن تا حد زیادی هیجان انگیز و ترسناک است.

  • اودابیا

رویای شهر کوچکی که از دل آب سر برآورده در نزدیکی مرکز شهر توکیو به حقیقت پیوسته است. این منطقه مکان بسیار مناسبی برای لذت بردن از معماری مدرن و سرگرمی‌های جدید است. اگر می‌خواهید با ساختمان بزرگ تلویزیون فوجی عکس بیندازید و رویای آینده ژاپنی را ببنید این جزیره بهترین مکان است. مرکز پاناسونیک، تویوتا، موزه علم و نوآوری و همین طور چندین مرکز خرید در این محدوده قرار دارد. این جزیره به وسیله خطوط مترو قابل دسترسی است و شما می‌توانید هر روز از آن بازدید کنید.

  • برج دولت

آسمانخراش‌های بسیاری در توکیو وجود دارد، اما سوال این است که چه چیزی آسمانخراش دولت را از بقیه مجزا می‌کند؟ پاسخ ساده است؛ بازدید از این برج رایگان است! شما می‌توانید بر بلندای این برج نمای شهر را ببنید و همچنین از رصدخانه آن هم استفاده کنید. توصیه ما این است که شب هنگام برای بازدید مراجعه کنید تا بتوانید آسمان بی کران و درخشش ستاره‌هایش را از نزدیک ببینید.در طبقه بالای این برج کافه و رستورانی وجود دارد که می‌تواند لذت گشت شما را کامل کند. ساعت بازدید از این برج از 9:30 صبح تا 23 است.

  • گینزا

مشهورترین خیابان توکیو، گینزای لوکس است. شما می‌توانید در این خیابان انواع و اقسام برندهای مشهور دنیا را پیدا کنید و از تماشای تازه‌های دنیای مد و فشن لذت ببرید. در حالی که فروشگاه‌های مشهوری مانند شنل، لوییس وتون، کارتیر در کنار هم قرار دارند بهترین برندهای ژاپن هم در این منطقه مغازه‌های بزرگی دارند. شما می‌توانید در فروشگاه‌های این منطقه بگردید و علاوه بر آن بهترین رستوران‌های شهر هم در این محله قرار دارند. فروشگاه‌های این خیابان هر روز از ساعت 10 صبح تا 20 شب باز هستند.

يادداشت

  • ازکافه‌های گربه تا کتابفروشی‌های مانگا

لائورا کیپری-جهانگرد و نویسنده سایت « تراول آو کافه»
هرگز فکر نمی‌کردم که توکیو جزو شهرهای محبوب من باشد، اما پس از یک سفر ده روزه به این شهر نامش را در صدر لیست شهرهای دوست داشتنی‌ام قرار دادم؛ حتی بالاتر از پاریس! حقیقت این است که من عاشق طبیعت هستم، ولی توکیو یک شهر مدرن است. باید جمله‌ام را این‌گونه اصلاح کنم؛ توکیو یک جنگل مدرن است! شما می‌توانید از طبیعت زیبای شهر در کنار زندگی متمدانه آن لذت ببرید. در حقیقت توکیو یک جهان به هم پیوسته است؛ شهری که در آن قانون، نظم و تمدن به اوج خود رسیده است. حتی قبل از اینکه به ژاپن بروم می‌دانستم دو کار باید در این شهر انجام دهم؛ خوردن سوشی و رفتن به کافه گربه! من عاشق گربه‌ها هستم و شهر توکیو با کافه‌های گربه‌ای اش مشهور است؛ کافه‌هایی که انواع و اقسام گربه‌ها در آنها نگهداری می‌شود و شما می‌توانید از نزدیک آنها را بغل کنید و از نوشیدن چایی و انواع نوشیدنی‌های خنک هم لذت ببرید. در تمام عمرم هیچ مکانی را ندیده بودم که به اندازه کافه گربه به این حیوانات احترام بگذارند. یکی دیگر از تجربه‌های منحصر به فردم در توکیو رفتن به مغازه مانگا بود؛ مانگا کمیک‌های ژاپنی است که در تمام دنیا مشهور است و فروشگاه‌های بزرگی در این شهر دارد. در حقیقت زندگی مردم شهر توکیو از مانگا الهام گرفته است و اگر به این فروشگاه‌ها بروید تاثیرات آن روی شهر را درخواهید یافت. به نظر من هیچ فروشگاه کتابی در اروپا به اندازه فروشگاه‌های مانگا در توکیو پر از جمعیت نیست. توکیو از آن دست شهرهایی است که باید با آغوش باز در آن به دنبال ناشناخته‌ها بروید و اجازه دهید تا تجربه‌های تازه شما را شگفت زده کند.

  • همشهري 6 و 7
کد خبر 273666

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha