فاطمه عسگری آزاد: سئول از آن شهرهایی است که بسیاری از اولین‌ها و‌ ترین‌های جهان را در دل خود جای داده است. شهری با بیش از دو هزار سال قدمت، چندان عجیب نیست که سنت‌ها و فرهنگ‌های بسیاری را در دل خود جای داده باشد.

Seoul-Korea

در ادامه می‌خواهیم در مورد عجایب فرهنگی شهر سئول بنویسم؛ عجایبی که نام این شهر را در تاریخ جهانی ثبت کرده است.

  • مهد تکواندوی جهان

تکواندو قدیمی‌ترین ورزش در شرق آسیا است و قدمت این رشته ورزشی بر اساس دیوارنگاره‌های مقبره کاگجوچونگ و مویونگ چانگ به 20 قرن پیش بر‌می‌گردد. بر اساس اطلاعات موجود شکل امروزی تکواندو از رشته‌های رزمی سوباک گرفته شده که در دوران حکومت سلسله گوجوریو در شمال کره تمرین می‌شد. پیوند نام تکواندو با سئول به سال 1973 مربوط می‌شود، یعنی درست زمانی که اولین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در این شهر برگزار شد. در این مسابقات تکواندو به طور رسمی به عنوان یک رشته ورزشی در سطح قاره‌ای مطرح شد و بعد از آن در تمام دنیا شناخته شد.

  • بزرگ‌ترین کلیسای جهان

کمتر کسی می‌تواند حدس بزند که بزرگ‌ترین کلیسای جهان در شهر سئول قرار دارد. در حقیقت از هر 10 نفری که در شهر سئول زندگی می‌کنند، یکی از آنها عضو این کلیساست. کلیسای «یودو فوب گوسپل» بیش از يك میلیون عضو دارد و در روزهای یکشنبه به طور میانگین میزبان جمعیتی حدود 26 تا 600 هزار نفر است. در این مکان مي‌توان شاهد فرهنگ مذهبی مردم کره بود. اگر دوست دارید به این کلیسا سری بزنید باید آماده باشید تا در اذحام جمعیت گم شوید و در بهترین حالت از دور کلیسا را ببینید.

  • پربیننده‌ترین ویدئوی جهان

گانگنام استایل یک تک آهنگ پاپ کره‌ای است که به طرز عجیبی در دنیا مشهور شد؛ ویدئوی این آهنگ توانست با 1.6 میلیارد بازدید کننده، پر ببیننده‌ترین ویدئوی جهان شود و عجیب این است که هنوز هم به طور روزانه پنج میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند. می‌توانید در منطقه گانگنام شهر سئول این موزیک و خاستگاه آن را بشناسید و لباس‌های خواننده آن را بخرید.

  • ماهی‌های تند و شیرین!

اگر به سریال‌های کره‌ای علاقه مند باشید حتما با سینی رنگارنگ غذاهای کره‌ای آشنایی دارید.سئول جایی است که می‌توانید طعم سنتی غذای اصیل کره را بچشید و از آن لذت ببرید. موج آشپزی کره‌ای امروزه از آسیا فراتر رفته و سایر کشورهای جهان هم به این غذاها روی خوش نشان داده‌اند.

مشهورترین غذای این شهر کیمچی است؛ غذای خوشمزه‌ای که از کاهو، سس ماهی، سبزیجات و گاهی هم اختاپوس تهیه می‌شود! صرف مراسم چای و دسر در کره هم عالمی دارد. اگر قصد دارید در این شهر یک کیک امتحان کنید بهتر است سراغ کیک‌هاي برنجی‌ بروید که با طعم و عطر کدو تنبل یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های شهر است. این شیرینی خوشمزه را مي‌توان در چایخانه «چا میاریون تتول» امتحان كرد. شکل باربکیوی رستوران‌های سئول هم در نوع خود کم نظیر است. در برخی از رستوران‌های این شهر جلوی میز هر فرد یک باربکیو قرار دارد تا بتوان غذا را به قدر دلخواه خود سرخ کرد. ماهی دودی در این باربيکیوها واقعا لذیذ می‌شود. می‌توانید در رستوران« کوچین باکز» به استقبال این تجربه بروید. یکی دیگر از غذاهایی که در سئول باید حتما آن را امتحان کنید« تتوکبوکی» است؛ یک برنج شیرین تند که همراه با ماهی سرو می‌شود. این غذا را مي‌توان در تمام رستوران‌های سنتی شهر امتحان كرد.

  • گشت و‌گذار در شهر

سیستم حمل و نقل سئول یکی از بهترین و کارآمدترین سیستم‌های حمل و نقل عمومی جهان است. سهولت در استفاده، نظافت، سرعت و خدمات مناسب از عواملی است که سيستم حمل و نقل این شهر را از شهرهای دیگر جهان متمایز می‌کند. متروی این شهر از ساعت 5.30 تا نیمه شب کار می‌کند و در همه خطوط و ایستگاه‌های آن به سه زبان کره‌ای، انگلیسی و چینی نوشته شده است. می‌توانید بلیت مترو را از دستگاه‌های خودکار خریداری کنید و با مشخص کردن مسیرتان به تمام شهر سرک بکشید. تاکسی در سئول به نسبت بسیاری از شهرهای بزرگ جهان ارزان است. تاکسی‌های معمولی به رنگ نارنجی هستند و در تمامی خیابان‌های شهر به راحتی در دسترس‌اند. سیستم اتوبوسراني سئول هم در نوع خود جالب است. مي‌توان با توجه به رنگ اتوبوس محدوده آن را تشخیص داد؛ اتوبوس آبی برای ارتباط مناطق بیرونی شهر به مناطق درونی، اتوبوس سبز برای اتصال ایستگاه‌های مترو به مناطق مسکونی مجاور، اتوبوس‌های زرد در یک مسیر گردشی حرکت می‌کنند و... .

  • چگونه برویم؟

این روزها استقبال مردم از تورهای ترکیبی بیشتر شده و موسسات گردشگری بسیاری تور ژاپن و کره جنوبی را به صورت مشترک برگزار می‌کنند. به همین دلیل بود که بعد از معرفی شهر توکیو بلافاصله سراغ سئول آمدیم تا اگر شما هم از این تورهای ترکیبی استفاده می‌کنید، بتوانید بهتر برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید. ویزاي توریستی کره جنوبی يك ماه اعتبار دارد و زمان متوسط برای صدور ويزا 20 روز است. برای درخواست ویزا باید مدارک زیر را همراه خود داشته باشید؛ اصل گذرنامه، دو قطعه عکس4×6 پرینت حساب بانکی، کپی کارت ملی و کپی شناسنامه، گواهی اشتغال به کار یا جواز کسب با ترجمه رسمی، ارايه رزرو هتل و فرم درخواست ویزا. سفارت کره جنوبی در میدان ونک، خیابان شیخ بهایی شمالی قرار دارد و روزهای جمعه و شنبه تعطیل است. برای سفر به سئول مي‌توان خطوط هوایی قطر و یا امارات را انتخاب كرد.

همه چیز درباره سفر به سئول

  • يك شهر متمایز
  • 1-سئول، پایتخت کره‌ای‌ها، یک شهر به تمام معناست.

صبح‌ها در تمام شهر غوغایی به پاست و حتی در خیابان‌های کوچک شهر زندگی با سرعت دیوانه واری جریان دارد. پس از غروب خورشید هم سئول آرام نمی‌گیرد؛ فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها تا پاسی از شهر باز است. رستوران‌های شهر با غذای تند سنتی کره، شما را به دنیای جدیدی از طعم و مزه‌های شگفت انگیز می‌برد؛ علاوه بر این در سئول برای خوردن یک غذای خوشمزه به هیچ وجه نباید نگران قیمت‌ها باشید. در هیچ شهری مانند سئول حمام‌های داغ و وان‌های یخ لذت بخش نیست. سئول با داشتن جمعیت بیش از 20 میلیون نفری یکی از پر جمعیت‌ترین مکان‌های سیاره کره زمین به شمار می‌آید. این جمعیت در طول سال‌های سال در شهر سئول سکنا گزیدند و همین نشان دهنده تاریخ و سنت قابل توجه پایتخت کره جنوبی است. کاخ «سلسله چوسون» مانند یک مدال درخشان در قلب شهر می‌درخشد و موقعیت شهر را به عنوان یک کرسی قدرت شاهانه از سال 1392 تا کنون به رخ می‌کشد. سقف کاشی‌کاری خانه‌های چوبی شهر، معماری سنتی و الهام آن از صخره‌های گرانیتی را نشان می‌دهد. پارک ملی سئول را هم نباید از دست بدهید؛ پارکی که بیشترین بازدید را به نسبت پارک‌های جهان داشته است. آهنگ‌های باستانی و رقص سنتی مزرعه مردم سئول هنوز هم زنده است؛ شما می‌توانید در کنار خیابان «اینسادونگیل» نوازندگان خیابانی را که با لباس‌های رنگارنگ سنتی موسیقی اجرا می‌کنند، ببینید. سئول شهری است که کارآمدترین سیستم حمل و نقل عمومی جهان را دارد، آمار جرم و جنایت در آن بسیار اندک و مهمان نوازی مردم آن مشهور است. آثار هنري مدرن ارزشمند در سئول باعث شده بسیاری از گردشگران برای خرید آثار هنری به این شهر بیایند و همیشه از دیدن این آثار شگفت زده شوند. قصرهای مجلل که در اواخر قرن 14 ساخته شده‌اند مرکز شهر را احاطه کرده‌ و بسیاری از گردشگران در این محوطه مشغول بازدید هستند. اما فراموش نکنید که برای درک نقاط تمایز سئول باید کاری بیش از بازدید از مکان‌های توریستی بکنید. درک جنبه‌های ظریف يك جامعه متمايز، اعتماد کردن به آشپزهای محلی، گشت و‌گذار شبانه و همچنين صرف زمان کافی برای قدم زدن در شهر از جمله راه‌هایی است که درک سئول را آسان‌تر و لذت بخش‌تر می‌کند.

  • 2- تقویم سفر

بهترین زمان برای بازدید از سئول در دو فصل پاییز و بهار؛ یعنی از ماه شهریور تا آبان و از اسفند تا اردیبهشت است. در این فصول آب و هوای شهر معتدل و از سوی دیگر هزینه‌های سفر هم کمتر از ماه‌های دیگر سال است. اگر عاشق برف هستید زمستان‌های سئول هم دیدنی است؛ شما می‌توانید در این فصل سورتمه سواری واسکی را امتحان کنید، اما فراموش نکنید که زمستان‌های سئول بیش از اندازه سرد است. تابستان سئول را به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم، زیرا حجم توریست‌ها زیاد می‌شود و قیمت هتل‌ها هم به تبع آن افزایش پیدا می‌کند. از سوی دیگر هوای پایتخت کره در این فصل بسیار گرم است. تجربه پاییز دلچسب در کره از آن تجربه‌هایی است که تا آخر عمر فراموش نخواهید کرد؛ هر چند ممکن است روزهای بارانی را در پیش داشته باشید اما مطمئن باشید که سئول بارانی هم بسیار زیباست. جشن شکرگزاری کره‌ای‌ها در ماه سپتامبر و جشن سلام سئول در ماه اکتبر از مهم‌ترین رویدادهای شهر در فصل پاییز است.

  • 3- بهترین مکان اقامت

در شهر سئول برای اقامت با گزینه‌های متعددی رو به رو مي‌شويد؛ از مهمانخانه‌های ارزان گرفته تا هتل‌های فوق لوکس. اگر به دنبال یک جای متوسط هستید بهترین مکان هتل‌های جذاب منطقه «باکونز» است که با قیمت مناسب سرویس‌های خوبی هم به توریست‌ها ارائه می‌دهند. در هر صورت خیال‌تان راحت باشد در سئول با هر بودجه‌ای می‌توانید هتل مناسبی پیدا کنید.

  • 3.1 برای مهمانان خاص

هتل بانیان تری سئول از آن دسته هتل‌های لوکس و مجلل است که مهمان‌های خاصی از سراسر دنیا دارد. این هتل در نزدیکی سالن تئاتر ملی کره، موزه ملی و کاخ «جایونجبوک» قرار دارد. 50 اتاق این هتل مجهز به دستگاه اسپرسو ساز، تلویزیون‌های ال سی دی، کامپیوتر و اینترنت است. از دیگر خدمات این هتل می‌توان به اسپا، استخر، مرکز تناسب اندام، سالن ماساژ و کلینیک پوست اشاره کرد. رستوان و کافی شاپ این هتل 24 ساعته باز است و شما را به دنیای طعم‌های جدید می‌برد. اگر شما یک مهمان خاص هستید هتل لیموزین در اختیار شما می‌گذارد. قیمت اقامت در این هتل لوکس شبی 520 دلار است.

  • 3.2 مناظری رویایی

هتل «دبلیو سئول والکرهیل» یکی از زیباترین هتل‌های شهر است که اتاق‌های بسیار جذابي با طرح‌های رنگارنگ دارد و منظره رو به رودخانه و یا کوه آن بسیار تماشایی است. سالن ورزش، رستوران‌های شیک و فضای باز سرسبز از دیگر امکانات این هتل 5 ستاره است. از هتل تا مرکز شهر یک اتوبوس رایگان شما را به مناطق دیدنی می‌رساند. قیمت اتاق‌های این هتل رویایی بیش از 260 دلار است.

  • 3.3 مناسب تاجران

هتل تریا بیزینس در منطقه سئول گانگنام قرار دارد از هتل تا ايستگاه مترو تنها هشت دقيقه پياده راه است. اتاق‌های این هتل مدرن و راحت هستند و تمامی امکانات لازم مانند کامپیوتر و اینترنت رایگان را براي يك سفر تجاري دارند. طراحی اتاق‌ها با رنگ قرمز، سیاه و سفید است و کفپوش چوبی و تلویزیون‌های بزرگ اتاق‌ها را زیباتر کرده است. این هتل در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اینچئون قرار دارد.قیمت اقامت یک شب در این هتل 4 ستاره برابر با 102 دلار است.

  • 3.4 ارزان و آرام

ميهمان خانه «نامسان» یک مکان آرام و راحت با قیمت مقرون به صرفه است. از آنجا مي‌توانيد با چند دقیقه پياده‌روي خودتان را به ایستگاه مترو برسانید و به راحتی به مرکز شهر و مناطق خرید دسترسی پیدا کنید. در اتاق‌های این مهمانخانه تمام امکانات ضروری مسافران از قبیل نقشه سفر، اینترنت رایگان و تلویزیون در نظر گرفته شده است. قیمت اقامت در این مهمانخانه تنها 20 دلار است.

  • از موزه مرغ تا نمايشگاه سامسونگ

یکی از فرصت‌هايي که در سئول نباید از دست داد،بازديد از نمایشگاه سامسونگ الکترونیک است؛ جایی که بزرگترین لپ تاپ‌ها و غول پیکرترین صفحه‌های نمایشی در معرض دید قرار دارند

  • اولیور دوک - روزنامه نگار و عکاس سفر مجلات آمریکایی

سئول از آن شهرهایی است که بر خلاف انتظار نمی‌توان از آن دل كند؛ شهری که برای یک شکم پر غذا خوردن، یک دل سیر طبیعت را دیدن و یک ذهن کنجکاو تاریخی بهترین جاست. در لیست گردشی سفرتان به سئول فراموش نکنید که تئاتر نانتا را هم بگنجانید؛ یکی از موفق‌ترین تئاترهای کره‌ای که هر سال روی صحنه است و مردم بسیاری از اقصی نقاط جهان آن را تماشا کرده‌اند. موزه هنر مرغی را هم از دست ندهید. بله! درست خواندید موزه هنر مرغی؛ اگر تا به حال نمی‌دانستید بهتر است با آن رو به رو شوید زیرا تصاویر مختلف مرغ و جوجه در این موزه نگهداری می‌شود. این موزه یکی از جاذبه‌های اصلی روستای بانکون‌هانوک است.

منطقه ایتاون یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید یک ژاکت یا چکمه چرم است.شما می‌توانید در این مکان بهترین چرم‌ها را با بهترین دوخت و قیمت خریداری کنید. یکی دیگر از چیزهایی که در سئول نباید از دست داد نمایشگاه سامسونگ الکترونیک است؛ جایی که بزرگ‌ترین لپ تاپ‌ها و غول پیکرترین صفحه‌های نمایشی در معرض دید قرار دارد. شما می‌توانید در این نمایشگاه‌ها بازی‌های آنلاین گوشی خود را به روز کنید و از آخرین تکنولوژی‌های روز لذت ببرید. بازار ماهی سئول هم با بوی تند ماهی یکی از آن بازارهایی است که خاطره آن تا آخر عمر همراه با شماست؛ بازار شلوغی که انواع و اقسام ماهی در آن به فروش می‌رسد و فروشنده‌های آن مشغول چانه زنی بر سر قیمت هستند. شما می‌توانید در این بازار مواد خام آشپزی کره‌ای را خریداری کنید و ماهی‌های عجیبی را که تا به حال ندیدید از نزدیک مشاهده کنید. سئول شهر وسیعی است و گنجاندن خاطرات و بایدهای سفر در چند سطر غیر ممکن است، اما شهری است که خاطرات آن برای همیشه در ذهن‌تان جاودانه می‌شود.
جاذبه‌های گردشگري شهر سئول

  • 72 ساعت پر جاذبه

سئول به گفته‌ توریست‌ها شهری است که خواب ندارد و پر از روح زندگی است. تاریخ هیجان انگیز و پر از زیبایی و تراژدی از یک سو و جاذبه‌های مدرن از سوی دیگر باعث شده سئول محبوب گردشگران زيادي باشد. شما می‌توانید از یک سو تاریخ را در کاخ‌های سلسله چوسون ببينید و از سوی دیگر در آسمان خراش‌های مدرن جلوه‌های زندگی قرن 21 را شاهد باشید. سئول شهری است که در هر گوشه‌ی آن زیبایی، تاریخ، فرهنگ و انرژی نهفته است پس بهتر است شما هم قدر تک تک لحظه‌های سفر را بدانید.

  • 2.1 روز اول؛ سئول تاریخی

سئول شهری با بیش از 2 هزار سال قدمت است؛ هر گوشه‌ آن بنایی متعلق به یکی از امپراتورهای تاريخي كره وجود دارد.بنابراين کاخ‌ها و قصرهای زیادی در این شهر مي‌توان ديد که در آن‌ها به روی علاقه مندان به تاریخ باز است.

  • 2.2 کاخ باشكوه

کاخ جیونگ بوک یکی از شاهکارهای واقعی شهر سئول است. این کاخ در حقیقت کاخ اصلی از چهار کاخ بزرگ سلطنتی است. اين کاخ متاسفانه تا حد زیادی توسط امپراتورهای ژاپن از بین رفته است، اما با بازسازی‌های صورت گرفته توانسته شکوه گذشته خود را به دست آورد. این کاخ یکی از زیباترین کاخ‌های کره است و در اکثر لیست‌های گردشگری در صدر جدول قرار می‌گیرد. جيونگ بوك كه در دهه پاياني قرن چهاردهم ساخته شده مکان مناسبی برای کسب اطلاعات در مورد سنت معماری و آداب و رسوم باستانی این کشور است. برای بازدید از این کاخ حداقل دو ساعت اختصاص دهید تا بتوانید از زیبایی‌های اطراف آن هم لذت ببرید.

  • 2.3 خانه‌هاي چوبي

قدم زدن در این محله زیبا مانند قدم زدن در تونل زمان است. شما می‌توانید در این منطقه دوران کهن سئول را لمس کنید. این روستا دارای بیشترین مجموعه خانه‌های سنتی چوبی است که سبک و سیاق گذشته خود را حفظ کرده‌اند. ویژگی‌های معماری قدیمی سئول مانند حیاط کوچک، دیوارهای خارجی، سقف‌های کاشی کاری شده در این منطقه کاملا حفظ شده است. همچنین می‌توانید از کافه‌های عجیب، گالری‌های هنری و رستوران‌های شهر لذت ببرید. ساده‌ترین راه برای رسیدن به روستا استفاده از خط سوم مترو ایستگاه آنگوک و خروجی سوم است.

  • 2.4 یادبود جنگ

کره در طول تاریخ درس‌های زیادی گرفته است. یادبود جنگ سئول بهترین مکان برای نشان دادن این آموخته‌هاست. خود بنای یادبود جنگ شبیه به يك موزه بزرگ تاریخ نظامی است و تانک‌ها، هواپیماها و اسلحه‌های بسیاری در آن در معرض نمایش گذاشته‌شده‌اند. در این موزه انگار قرار است قدرت تکنیکی کره به رخ جهانیان کشیده شود.

  • 2.5 روز دوم؛ لذت خرید

کمتر توریستی از این شهر دست خالی باز می‌گردد، زیرا سئول شهر خرید است. شما می‌توانید در این شهر ساعت‌ها و یا حتی روزها در فروشگاه‌ها خودتان را سرگرم خرید کنید و باز هم سیر نشوید؛ اینجا همه چیز با هر قیمتی گیر پيدا مي‌شود.

  • 2.6 فروشگاه شاین سگا

اگر می‌خواهید برای خرید یک پرتقال محلی و چند خربزه چند صد دلار خرج کنید بهترین مکان همین فروشگاه است. فروشگاه شاین سگا كه یکی از سه فروشگاه بزرگ شهر سئول است( لوته و هیوندا دو فروشگاه دیگر هستند) بازار بزرگی است که همه نوع کالایی در آن پیدا می‌شود؛ از خمیر کلم گرفته تا روسری‌های ابریشم هرمس.

  • 2.7 محله همیشه بیدار

هر خارجی که به شهر سئول می‌آید باید سری به محله ایتاوآن بزند؛ محلی که بهترین کافه‌ها و رستوران‌ها و فروشگاه‌های شهر در آن قرار دارند. اگر دوست دارید شبانه گشتي در سئول بزنيد این منطقه یکی از بهترین انتخاب‌های‌تان خواهد بود. در فروشگاه‌های این منطقه از طلا، جواهر و سفال کره‌ای گرفته تا مبلمان و کفش پیدا مي‌شود. ساعت کاری بیشتر رستوران‌های این منطقه از ساعت 21 تا صبح است.

  • 2.8 شلوغ‌ترین بازار شهر

بازار نامدامون یک بازار همیشه باز است و مکان فوق العاده‌ای برای انتخاب لباس‌های ارزان قیمت، جواهرات، پارچه، مواد غذایی، گل و خلاصه تمام کالاهای ضروری است. در 30 ساختمان این بازار هزار مغازه دار مشغول کار هستند و اگر دوست دارید در شلوغ‌ترین منطقه‌های شهر قدم بزنید قطعا این بازار بهترین انتخاب است.

  • 2.9 روز سوم؛ در جست و جوی آرامش

شاید برایتان عجیب باشد که بگوييم یافتن آرامش در شهر شلوغی مانند سئول چندان هم دشوار نیست.براي اين منظور می‌توانید از طبیعت بکر این شهر و جاذبه‌های آن لذت ببرید.

  • 2.10 گردش با اتوبوس

اگر دوست دارید جاذبه‌های مهم سئول را ببینید اما در شلوغی‌های تاکسی یا مترو گرفتار نشوید بهترین کار استفاده از اتوبوس‌های توریستی است. با پرداخت 10 دلار مي‌توان دو قصر تاریخی را گشت و همچنين از برج ان سئول که یک برج مخابراتی با ارتفاع 749 متر از سطح دریاست، بازدید کرد. بازدید از این برج و رستوران گردان آن نمای خوبی از شهر سئول را در برابر چشمان شما می‌گذارد. همچنین می‌توانید توضیحات بناهای تاریخی را هم در این اتوبوس‌ها به طور رایگان گوش کنید. تور اتوبوس از سه شنبه تا یکشنبه و از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر انجام می‌شود.

  • 2.11 بزرگ‌ترين پارك سر‌پوشيده دنيا

باغ اسرار آمیز در گذشته مکاني تفریحی برای پادشاهان خاندان چوسان بوده است، اما امروزه پارکي عمومی با مساحت 32 هکتار به شمار مي‌آيد. اين پارك یکی از جذاب‌ترین مکان‌های شهر سئول است. در حقیقت این پارک بزرگترین پارک سرپوشیده جهان است که مي‌توان در آن انواع ورزش‌ها از بولینگ گرفته تا اسکیت روی یخ را تجربه کرد. ساعت بازدید از این پارک از 9.30 تا 23 است.

  • 2.12 رد پاي كماندوها

رشته کوه‌های سئول مکان بسیار مناسبی برای صعود و کوهنوردی است. این کوه درست پشت کاخ ریاست جمهوری قرار دارد. مسیر پیاده روی این کوه كه در قرن 15 ساخته شده در امتداد قلعه باستانی سئول مناظر بسیار بکری را پیش روی شما قرار خواهد داد. در این مسیر مي‌توان ردپای کماندوهای کره شمالی را که حدود 40 سال پیش برای ترور رئیس جمهوري اين كشور از کوه صعود كردند،ديد. البته ناگفته نماند که این ترور نافرجام ماند. مسیرهای کوهنوردی در طول هفته بسیار پر ازدحام است. پس بهتر است روزهای وسط هفته را انتخاب کنید.

  • 2.13 مسیر آرامش

در شهر شلوغی مثل سئول پیدا کردن نقطه‌ای برای به دست آوردن آرامش غنیمت است؛ مسیر 5.8 کیلومتری جریان آبگرم یکی از بهترین مکان‌های شهر برای پاکسازی ذهن است. شما می‌توانید در این منطقه به تورهای شهری ملحق شوید و یا لذت قدم زدن در تنهایی را برگزینید. این مکان یکی از محبوب‌ترین مکان‌های شهر برای قدم زدن زوج‌هاي جوان است.

  • همشهري 6 و 7
کد خبر 274299

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha