همشهری آنلاین: دومین اجلاس و جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس با حضور نمایندگان ۳۰ کشور جهان در اصفهان آغاز به کار کرد. این اجلاس و جشنواره از ۱۷ تا ۱۹ مهر به میزبانی شهر اصفهان برگزار می‌شود.

miras

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ دبیر دومین اجلاس میراث فرهنگی ناملموس در آیین آغاز این جشنواره بین‌المللی که پنجشنبه هفدهم مهر در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد گفت: این اجلاس در سه بخش اصلی مجمع عمومی، اجلاس بانوان و جشنواره با حضور فعالان فرهنگی از 30 کشور جهان همچون کره جنوبی، آلمان، اسپانیا، برزیل ، چین، روسیه، هندوستان، آذربایجان، فلیپین، مصر و جمهوری چک آغاز شد.

حسین میرزایی با اشاره به اینکه این اجلاس در معرفی فرهنگ و تمدن کشورمان به کشورهای منطقه و جهان نقش بسزایی دارد افزود: ایجاد تعامل فرهنگی کشورها با یکدیگر ، پاسداری از میراث ناملموس کشورهای جهان ، تقویت میراث فرهنگی و آشنایی اداب و سنن کشورها با یکدیگر از مهمترین اهداف برگزاری این اجلاس است.

وی معرفی چهره کشورمان به عنوان کشوری صلح طلب در منطقه و جهان را از دیگر اهداف مهم این اجلاس برشمرد.

دبیر این جشنواره برپایی کارگاه آموزشی با موضوع چوگان ، برپایی نمایشگاه بین المللی نقاشی کودکان در میراث فرهنگ ناملموس ، ارائه مهارت های صنایع دستی و هنرهای سنتی تجسمی و معرفی بازی های بومی و محلی را از جمله برنامه های این اجلاس عنوان کرد.

در حاشیه آغاز این جشنواره بین المللی ، از سردیس هوشمند شهید مصطفی ردانی پور از شهدای روحانی استان اصفهان و پایگاه زیارت مجازی گلستان شهدای اصفهان رونمایی و میثاق نامه با امام و شهدا و بیعت با رهبری امضاء شد.

اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس از 17 تا 19 مهر به میزبانی شهر اصفهان و با حضور نمایندگان و شخصیت های فرهنگی ایران و جهان برگزار می‌شود.

کد خبر 274380

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha