دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ماسانوری تاکاهاشی (Masanori Takahashi) معروف به کیتارو (喜多郎-Kitarō) در ۴ فوریه ۱۹۵۳ در شهر تویوهاشی ژاپن به دنیا آمد. او اولین‌ بار با خریدن یک گیتار و بدون هیچ معلمی نوازندگی را تجربه کرد.

 Kitaro

او که یکی از بزرگ‌ترین آهنگسازان جهان شناخته می‌شود‌، سواد موسیقی به معنای کلاسیک ندارد و به گفته‌ی خودش‌، آموخته است که فقط به گوش و احساسات خود اعتماد کند.

این چهره‌ی مشهور دنیای موسیقی که ساکن شمال سانفرانسیسکو (آمریکا) است،‌ پس از آشنایی با ساز سینتی سایزر (Synthesizer) به‌طور جدی قدم به عرصه‌ی موسیقی جهان نهاد.

وی پس از آشنایی با گروه «خانواده‌ی خاور دور» و تور سراسر اروپا،‌ اولین آلبوم خود را در سال 1976 منتشر کرد. «داستان ماه کامل» و «بهشت» از نخستین آلبوم‌های او هستند.

وی پس از همکاری در ساخت موسیقی سریال مستند «جاده ابریشم» به شهرت و محبوبیتی بین‌المللی دست پیدا کرد و سرانجام جوایز معتبر «گرمی» و «گلدن گلوب» را از آن خود کرد.

ساخت موسیقی فیلم «بهشت و زمین» به کارگردانی اولیور استون از کارهای کیتارو است. او دهها آلبوم منتشر کرده که بسیاری از آن‌ها جزو پرفروش‌ترین آثار موسیقی جهان بوده‌اند.

کیتارو  برای اجرای کنسرت(21 مهر93) به تهران آمد.

کد خبر 274685

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha