سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ورزشکار معلول آفریقایی پس از ماه‌ها حضور در دادگاه‌های مختلف و طولانی در نهایت به جرم قتل غیر‌عمد نامزد خود به پنج‌سال زندان محکوم شد.

براساس گزارش BBC، قاضی پرونده پيستوريوس در دادگاهي كهدر پرتوریای آفریقای جنوبی برگزار شد، در نهايت پس از برگزاري چنديد جلسه دادگاه حکم نهايي را اعلام کرد.

براساس اين حكم، پيستوريوس به پنج‌سال زندان محكوم شد كه مطابق قوانین آفریقای جنوبی، پیستوریوس پس از سپري كردن حداقل ۱۰ ماه از اين حكم اجازه دارد درخواست دهد تا بقيه دوران محكوميت خود را در خارج از زندان سپري كرده و يا آن را در غالب خدمات اجتماعي بگذراند.

اتهام پیستوریوس 27 ساله، دونده و قهرمان سابق  رقابت‌هاي پاراالمپيك، قتل غيرعمد نامزدش بوده ‌است. وي در تمامي دادگاه‌هاي خود شليك به سوي ريوا استين‌كمپ را تاييد كرده اما دليل اين‌كار را دفاع از خود در برابر ورود مزاحمي به خانه بيان كرده‌است.

اسکار پیستوریوس در فوريه سال گذشته ميلادي نامزد خود را به ضرب چند گلوله از پای درآورد. او ادعا می‌کند هنگام شلیک، ریوا استین کمپ را با سارقان اشتباه گرفته و به همین دلیل به او شلیک کرده است. او مدعی است که آن شب وقتی متوجه صدایی از داخل دستشویی شده، به تصور اینکه سارقي وارد خانه‌اش شده، از پشت در شروع به تیراندازی کرده اما بعد متوجه شده کسی که داخل دستشویی بوده، نامزدش است.

کد خبر 275490

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha