پرونده سهام عدالت هر روز پیچیده‌تر می‌شود اما با وجود وعده‌های دولت هنوز لایحه سهام عدالت آماده نیست.

بورس

 رئيس هيأت عامل سازمان خصوصي‌سازي‌ در اين‌باره اعلام كرد: لايحه سهام عدالت هنوز در هيأت دولت به تصويب نرسيده است اما اميدواريم اين لايحه در نهايت تا پايان سال به تصويب برسد.به گزارش همشهري، سال گذشته وقتي حسن روحاني، رئيس‌جمهور در حال تقديم لايحه بودجه سال93 به مجلس بود وعده داد تكليف سهام عدالت مردم ظرف 2‌ماه مشخص شود اما از آن زمان تاكنون ماه‌ها گذشته و هنوز تكليف آزاد‌سازي‌ سهام عدالت روشن نيست.

در عين حال مشخص نيست متولي سهام عدالت در كشور كيست؟ اگرچه ظرف ماه‌هاي گذشته دولت لايحه‌اي را تهيه كرده و قرار است اين لايحه به مجلس ارائه شود اما‌ ماه‌هاست كه اين طرح در پيچ و خم بررسي‌هاي كارشناسي گير كرده و هنوز در هيأت دولت به تصويب نرسيده است.

اين طرح بايد پس از تصويب در هيأت دولت به مجلس برود و در صحن علني مطرح شود. با وجود ضرورت تصويب طرح جديد گويا دولت هيچ عجله‌اي در تهيه لايحه سهام عدالت ندارد. ظرف چند‌ماه گذشته ابعاد تازه‌تري از مشكلاتي كه سهام عدالت براي شركت‌هاي ايراني به‌وجود آورده است، نمايان شد. در همين رابطه سراغ علي‌اشرف پوري‌حسيني، رئيس هيأت عامل سازمان خصوصي‌سازي‌ رفتيم و از او پرسيدم تكليف سهام عدالت كي روشن مي‌شود كه او توضيح داد: لايحه‌اي براي آزاد‌سازي‌ سهام عدالت تهيه شده و قرار است اين لايحه در هيأت دولت به تصويب برسد و به مجلس تقديم شود. پس از ارائه اين لايحه تكليف سهام عدالت روشن مي‌شود.

از او پرسيديم آيا مي‌توان اميدوار بود تكليف سهام عدالت در نهايت تا پايان سال روشن شود كه گفت:اميدوارم لايحه سهام عدالت در نهايت تا پايان سال به تصويب برسد. كاري كه ما بايد انجام مي‌داديم اصلاح موارد مربوط به سهام عدالت بود كه اين كار ظرف يك سال گذشته در سازمان خصوصي‌سازي‌ انجام شد. او درباره نحوه آزاد‌سازي‌ سهام عدالت گفت:طرح‌هاي مختلفي مورد بحث و بررسي قرار گرفته است كه يكي از اين طرح‌ها اختصاص منابع موجود در سبد عدالت در قالب صندوق سرمايه‌گذاري قابل معامله در بورس است.

  • معرفي شركت‌هاي ايراني به خارجي‌ها

از رئيس هيأت عامل سازمان خصوصي‌سازي‌ پرسيدم آيا برنامه‌اي براي معرفي شركت‌هاي ايراني به سرمايه‌گذاران خارجي براي سرمايه‌گذاري در سهام شركت‌هاي ايراني ندارد كه او توضيح داد: برنامه‌هايي در حد بضاعت سازمان خصوصي‌سازي‌ در حال انجام است. به‌طور مثال سازمان خصوصي‌سازي‌ از طريق حضور در چند نمايشگاه‌ خارجي فعاليت‌هايي را در اين زمينه انجام خواهد داد. او افزود: مشكل اصلي سرمايه‌گذاران خارجي براي خريد سهام شركت‌هاي ايراني اين است كه آنها بلد نيستند چگونه پول خود را به ايران بياورند، اگر اينطور بود مشاركت خارجي‌ها بيشتر بود.

کد خبر 275535

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha