همشهری‌آنلاین: مرتضی احمدی، دوبلور پیش‌کسوت که پیش از این کتاب‌هایی درباره فرهنگ و‌آداب تهران قدیم منتشر کرده بود، تازه‌ترین کتاب خود با عنوان«پیش‌پرده و پیش‌پرده‌خوانی» را از سوی انتشارات ققنوس روانه بازار نشر کرد.

پیش‌پرده خوانی

به گزارش همشهری‌آنلاین «پیش‌پرده و پیش‌پرده خوانی» نام جدیدترین کتاب مرتضی احمدی  است که در آستانه 90 سالگی این هنرمند پيشكسوت که اطلاعات شفاهی بسیاری درباره آداب و رسوم و نیز ترانه‌های قدیمی و نمایش‌های تهران در دهه 20 به بعد دارد به بازار کتاب عرضه شده است.

این کتاب شامل متن اشعار معروفترین پیش‌پرده‌های خوانده شده در جامعه هنری تهران است. همچنین متن اشعار تقریبا تمام پیش‌پرده‌هایی که مرتضی احمدی در طول زندگی هنری خود در رادیو، تئاتر یا فیلم‌های موزیکال خوانده نیز در این کتاب درج شده است.

نُت‌های موسیقی این اشعار نیز با تنظیم بهرنگ بقایی، نوه مرتضی احمدی، در کتاب درج شده است. بخش انتهایی کتاب نیز شامل عکس‌هایی از مرتضی احمدی و برخی از شاعران و آهنگ‌سازان این پیش‌پرده‌ها از جمله زنده‌یادان مجید محسنی، حمید قنبری و جمشید شیبانی است.

احمدی در فصل شروع کتاب «پیش پرده و پیش پرده خوانی» تاریخچه‌ای درباره چگونگی شکل‌گیری هنر پیش‌پرده خوانی و همچنین ترانه‌های فکاهی در ایران به مخاطبان ارائه داده است.

از احمدی در یک دهه گذشته آثار خواندنی در زمینه ترانه‌های قدیمی تهران و برخی آثار نمایشی منتشر شده است.

«پیش پرده و پیش پرده خوانی» اثر مرتضی احمدی و تهیه تنظیم نت‌ها بهرنگ بقایی در 248 صفحه با بهای 18 هزار تومان از سوی نشر ققنوس منتشر شده است.

کد خبر 275705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha