شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد سرافراز متولد سال ۱۳۴۰ است. او دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از دانشگاه بیروت و به زبان‌های انگلیسی و عربی مسلط است.

سرافراز

سرافراز بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در صدا و سیما دارد. او از زمان محمد هاشمی در سازمان صدا و سیما حضور داشته و قدیمی‌ترین مدیر این رسانه است.

او  شبکه پرس تی وی، العالم، آی فیلم و هیسپان تی وی را در سال‌های اخیر در مجموعه سازمان صدا و سیما راه‌اندازی کرده است.

او معاون برون مرزی رسانه ملي و مدیر شبکه‌های پرس ‌تی‌وی و هیسپان تی‌وی نيز بوده است.

سرافراز همچنین با حکم رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۹۰ به عنوان یکی از اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی انتخاب و در پیشبرد اهداف این شورا حضور داشته است.

او کتابی به زبان عربی با موضوع تکفیری‌ها نوشته که در دهه 80 در بیروت منتشر شده است.

برادر بزرگ او جواد سرافراز مسئول دفتر دکتر سید محمد بهشتی بود و به همراه وی در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۰ به شهادت رسيد. برادر دیگر وی نیز در جنگ ایران و عراق شهيد شد.

پدر وی ابوالفضل سرافراز نیز نماینده ولی فقیه در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بود.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامي شنبه 17 آبان 93 طی حکمی با تقدیر از تلاش‌های خستگی ناپذیر و دلسوزانه مهندس عزت‌الله ضرغامی، محمّد سرافراز را برای یک دوره ی پنج ساله به ریاست سازمان صدا وسیما جمهوری ایران منصوب کردند.


رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاريخ چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395 در حکمی با پذیرش استعفای محمد سرافراز، دکتر عبدالعلی علی‌عسگری را به ریاست سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

کد خبر 277130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha