دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفتمین نمایشگاه «هفت نگاه» با میزبانی هفت گالری و ارائه ٤٠٠ اثر از ٣٥٠ هنرمند ٢٣ آبان‌ماه آغاز می‌شود.

گروه تجسمی هفت نگاه

به گزارش ایسنا، فروش سال هنرهای تجسمی ایران (هفت نگاه) شامل گالری‌های آریا، الهه، گلستان، ماه مهر، هفت ثمر و والی از مهرماه ١٣٨٥ با هدف رونق‌افزایی به اقتصاد هنر و دعوت اقشار مختلف مردم به خرید آثار هنری آغاز به کار کرده است.

لیلی گلستان، سخنگوی گروه تجسمی هفت نگاه، در آستانه افتتاح این نمایشگاه، گفت: به‌مناسبت هفتمین دوره، تصمیم گرفتیم از هفت گالری دیگر هم برای خلق نمایشگاهی جامع و متنوع دعوت کنیم تا ضمن نمایش گوناگونی هنر ایران، طیف وسیعی از سلایق هنری را پاسخ دهیم و بستری برای وحدت رویه و همگرایی بیشتر گالری‌ها را فراهم آوریم.

او ادامه داد: هفت گالری آران، اعتماد، حنا، زیرزمین دستان، سین، سیحون و طراحان آزاد همراهان این دوره‌ی ما هستند که هریک با هفت هنرمند منتخب خود در این نمایشگاه حاضر خواهند بود. این گالری‌های مهمان، در انتخاب آثار و تعیین قیمت آثار آن‌ها آزاد هستند.

سخنگوی «هفت نگاه» ارائه آثار با کیفیت بالا و قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار هنر را راهکار مستمر این گروه برای توسعه فرآیند خریدارسازی دانست و اظهار کرد: امیدوارم شعار «هر خانه ایرانی، یک اثر هنری» تحقق یابد و خرید آثار هنری اصل در سبد خانوار ایرانی به یک فرهنگ و یک عادت تبدیل شود.

او همچنین گفت: برای آن‌که هر کس از هر طبقه اجتماعی و هر بودجه‌ای بتواند از موهبت حضور اثر هنری در محیط کار و خانه خود بهرمند شود، در این نمایشگاه آثاری هم با قیمت‌های مناسب روی دیوار خواهد بود، بالاترین قیمت هم روز افتتاحیه اعلام می‌شود.

گلستان با اعلام این خبر که آثار معتبرترین نام‌های تجسمی ایران در این دوره همراه «هفت نگاه» خواهند بود، اظهار کرد: سهراب سپهری، محمد احصایی، آیدین آغداشلو، پرویز تناولی، غلامحسین نامی، ایران درودی، نصرالله افجه‌ای، فریده لاشایی، فرح اصولی، هانیبال الخاص، احمد اسفندیاری، رضا درخشانی، علی‌اکبر صادقی، پروانه اعتمادی، جلال شباهنگی، محمود جوادی‌پور، حسین محجوبی، صداقت جباری، محمدابراهیم جعفری، طاها بهبهانی، رعنا فرنود، شیرین اتحادیه، شهره مهران، ایرج شافعی، رزیتا شرف‌جهان، مهرداد محب‌علی، هومن مرتضوی، علی اصغر معصومی از جمله‌ی این هنرمندان هستند.

او در عین حال تأکید کرد: برگ برنده «هفت نگاه» هفتم حضور بسیار چشمگیر هنرمندان جوان است که با آثاری نوگرا و تکنیک بالای نقاشانه به یقین نظر خریداران آثار هنری را مثل هر سال به خود جلب خواهد کرد.

«هفت نگاه» عصر جمعه ٢٣ آبان در فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران افتتاح می‌شود و تا هفتم آذرماه، هر روز از ساعت ١٠ تا ١٩ (روزهای تعطیل ١٤ تا ١٩) برای علاقه‌مندان باز خواهد بود.

کد خبر 277276

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha