چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۵
۰ نفر

مراسم توزیع نمادین شیر در مدارس شهر تهران روز گذشته دریکی از دبیرستان‌های دخترانه شهر برگزار شد.

 به اين ترتيب دانش‌آموزان يك مدرسه پايتخت ديروز در حالي طعم شير را چشيدند كه ميليون‌ها دانش‌آموز سراسر كشور پس از گذشت 2‌ماه منتظر عملي شدن وعده معاون وزير آموزش و پرورش مبني بر توزيع شير از اول مهر هستند.

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران در حاشيه اين مراسم با بيان اينكه سال گذشته اعلام كرديم 20نوبت شير توزيع مي‌شود كه اجرا شد، گفت: شير دانش‌آموزان به‌صورت پاكتي و ليواني و با 2/5درصد چربي در اختيار دانش‌آموزان قرار مي‌گيرد. هر دانش‌آموز در هفته 2 تا 3 نوبت شير دريافت مي‌كند و در مجموع تا پايان سال تحصيلي 70نوبت شير به دانش‌آموزان داده مي‌شود. ما مشكل تأمين اعتبار نداريم و معمولاً كار را شروع مي‌كنيم و به‌تدريج كه اعتبار تخصيص داده مي‌شود، پرداخت مي‌كنيم. امروز توزيع شير در برخي مناطق شهر تهران ازجمله منطقه 3، ‌9، ‌12، 15، 16، 17و 18آغاز مي‌شود كه طبق جدول زمانبندي تا اسفند‌ماه و طي 120روز كاري 70نوبت شير در تمام مدارس پايتخت توزيع مي‌شود.

محاسبات مديركل آموزش و پرورش تهران درباره روزهاي كاري براي توزيع شير در حالي است كه تا پايان سال و با كسر روزهاي تعطيل پنجشنبه و جمعه بيشتر از 82روز كاري وجود ندارد. به فرض اينكه در خوشبينانه‌ترين حالت اگر توزيع شير در همه مدارس پايتخت از اول آذر شروع شود بازهم 120روز كاري نخواهيم داشت.

آنطور كه آموزش و پرورش شهر تهران بايد تا اسفند امسال به‌طور ميانگين هر 1/15روز يك نوبت شير در مدارس تهران توزيع كند. تحقق وعده مسئولان آموزش و پرورش تهران براي بيش از 3برابر شدن وعده‌هاي توزيع شير البته اگر محقق شود، اتفاق خوبي خواهد بود اما با توجه به واقعيت‌هايي مانند تجربه توزيع 20نوبت در سال قبل، دوري برخي مسير‌ها، مشكل توزيع در روزهاي خاص مانند بين‌التعطيلين و روزهاي سرد و البته عدم‌تأمين اعتبار عملي بودن اين وعده را دور از ذهن مي‌نماياند.

به گفته مديركل آموزش و پرورش شهر تهران درصورت توافق با كارخانه تأمين‌كننده شير مدارس، احتمال توزيع شير غني شده با ويتامين D در مدارس وجود دارد كه هدف از اين كار استحكام ساختار قامتي دانش‌آموزان است.

همزمان وزير آموزش و پرورش نيز با بيان اينكه 450ميليارد تومان براي توزيع شير اختصاص داده شده اعلام كرد: 300ميليارد تومان از اين اعتبار از محل يارانه دولت و 150ميليارد تومان آن مربوط به اعتبارات وزارت آموزش و پرورش است.

به گفته علي‌اصغر فاني توزيع شير در مدارس غيرمتمركز و استاني است و هر استاني كه اعتبار شير را دريافت كند توزيع شير را در مدارس شروع خواهد كرد.

کد خبر 278411

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha