رئیس شورای شهر تهران از همه دستگاه‌ها خواست با همکاری در جهت هم افزایی فرصت‌ها حرکت کنند.


مهدي چمران كه در همايش ادواري روساي شوراهاي استان سراسر كشور و در شهر قم سخن مي‌گفت از شورا‌ها و شهرداری‌ها نیز خواست در کنار همدیگر بار بزرگی را از دوش ملت بردارند.

از نظر چمران شورا‌ها باید با هم‌افزایی معنوی، فکری، حقوقی و قانونی، اصلاحاتی را به‌وجود بیاورند که مردم نفع ببرند. وی گفت: مسئولان نیز باید تلاش خالصانه شوراها را قدر بشناسند و این گونه خالصانه خدمت کردن را مورد توجه قرار دهند. رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با بیان اینکه درآمد سالانه شوراهای کل کشور در سال 92بیشتر از بودجه عمرانی پیش‌بینی شده از سوی دولت بوده است، گفت: در حالی که بودجه شوراهای کشور بالغ بر350هزار میلیارد ریال بوده است، دولت برای اجرایی شدن پروژه‌های عمرانی 200هزار میلیارد ریال اختصاص داده است. وی افزود: بدون شک اگر شوراها از این بودجه و سرمایه برخوردار نبودند مشکلات مالی دولت با توجه به تحریم‌های دشمن بیشتر و حتي برای پرداخت یارانه‌ها با مشکل مواجه می‌شد.

چمران همچنین با اشاره به تاکید حضرت امام(ره) درباره اهمیت بحث شوراها گفت: حضرت امام نسبت به اهمیت و نقش شورا تاکید مي‌كردند و معتقد بودند شوراها چون شهردار را انتخاب می‌کنند مسئولیت اداره شهرها نیز برعهده آنهاست.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به شهر قم و ویژگی‌های بارز این شهر که پایگاه انقلاب و مرکز تربیت هزاران نفر از طلاب علوم دینی است، گفت: قم در انقلاب دارای نقش بسیار مهمی بوده و تاریخ قم بسیار قابل تامل است. از نظر چمران شهر قم مشکلات فراوانی دارد كه حل آنها به سادگی ممکن نیست و باید با هماهنگی و همکاری صورت بگیرد. وي افزود: شورای مدیریتی که به همين منظور در شهر قم تشکیل شده نعمتی است که باعث می‌شود در این برهه زمانی مشکلات راحت‌تر حل شود.

گفتني است مهدي چمران، رئيس شوراي عالي استان‌ها روز پنجشنبه در سفر به قم، ديداري با مسئولان مجتمع ناشران قم نيز داشت.

کد خبر 278808

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha