دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پروژه «قهرمان بزرگ ۶» یک انیمیشن اکشن کمدی-درام ابرقهرمانی است که توسط والت دیسنی تهیه و ساخته شده و کمپانی والت دیسنی پیکچرز آن را اکران کرده است.

قهرمان بزرگ ۶

به گزارش مهر؛‌دان هال و کریس ویلیامز مسئولیت کارگردانی انيميشن ابرقهرماني «قهرمان بزرگ 6» را بر عهده داشتند و آن را به عنوان پنجاه و چهارمین فیلم در مجموعه فیلم‌های انیمیشن کلاسیک والت دیسنی خلق کردند.

نکته قابل توجه درباره این فیلم این است که استودیوی انیمیشن والت دیسنی برای ساخت جلوه‌های تصویری انیمیشن این فیلم تکنولوژی نرم‌افزاری جدیدی را به وجود آورد.

قهرمان بزرگ 6

داستان «قهرمان بزرگ 6» در شهر آینده سان فرانسوکیو اتفاق می‌افتد. قهرمان داستان هیروی 14 ساله، یک نابغه علوم روباتیک است که بیشتر وقتش را صرف مبارزه‌های روباتی در کوچه‌های مخفی شهر می‌کند.

قهرمان بزرگ 6

برادر بزرگتر او که تاداشی نام دارد و نگران هدر رفتن استعدادهای اوست، هیرو را به آزمایشگاه روباتیک دانشگاه خود می‌برد و با دوستانش آشنا می‌کند. هیرو که از خلاقیت‌های آن‌ها شگفت‌زده شده تصمیم می‌گیرد وارد دانشگاه شود و پروژه خود که مایکروبات‌ها نام دارد را برای قبولی در دانشگاه در نمایشگاه سالانه به نمایش می‌گذارد.

مایکروبات‌ها مجموعه‌ای از روبات‌های بسیار کوچک هستند که می‌توانند کنار هم قرار بگیرند و هر شکلی که می‌خواهند به خود بگیرند. پروفسور کالاگان که رییس برنامه‌های خلاقانه دانشگاه است تحت تاثیر پروژه او قرار می‌گیرد و او را می‌پذیرد، اما چندی بعد آتشی بزرگ در دانشگاه به وقوع می‌پیوندد و تاداشی و کالاگان در یک انفجار کشته می‌شوند. هیرو که برادرش را از دست داده خود را از دیگران جدا می‌کند.

قهرمان بزرگ 6

اما یک روز هیرو متوجه می‌شود که فردی ناشناس پروژه مایکروبات‌هایش را دزدیده و سعی در تولید انبوه آن‌ها دارد.

هیرو روباتی را که توسط برادرش ساخته شده بود ارتقا می‌دهد و با اضافه کردن زره بدنی بیشتر و یک چیپ نبرد، به او حرکات کاراته جدید یاد می‌دهد. او همراه دوستان برادرش یک تیم ابرقهرمانی درست می‌کند و به کمک آن‌ها سعی در پیدا کردن این فرد ناشناس دارد.

قهرمان بزرگ 6

صداپیشگان اصلی این انیمیشن رایان پاتر، اسکات ادسیت، دنیل هنی، تی‌جی میلر، جیمی چانگ، جیمز کرامول و مایا رودالف هستند.

پاتر در نقش هیرو ظاهر می‌شود. دان هال درباره او می‌گوید: هیرو دارد از یک پسر بچه تبدیل به یک مرد می‌شود و با توجه به اینکه این زمانی سخت برای کودکان است، بعضی مواقع آن‌ها رفتارهای عصبانی و خسته‌کننده از خود نشان می‌دهند. اما خوشبختانه رایان پسر بسیار دوست‌داشتنی‌ای است و توانست طوری این شخصیت را جلوه کند که قابل قبول و در عین حال خوشآیند باشد.

قهرمان بزرگ 6

بعد از اینکه دیسنی کمپانی مارول انترتینمنت را در سال 2009 خریداری کرد، باب آیگر مدیر اجرایی این کمپانی تمامی بخش‌ها را تشویق کرد تا از داستان‌های مارول برای اقتباس ساخت فیلم‌های جدید استفاده کنند.

دان هال در حال کارگردانی فیلم «وینی پو» بود که هنگام نگاه کردن به پایگاه داده‌های مارول به عنوان «قهرمان بزرگ 6» برخورد. او ایده کلی ساخت فیلم را در سال 2011 مطرح کرد و در ماه ژوئن سال 2012 اعلام شد که استودیوی انیمیشن والت دیسنی این فیلم را خواهد ساخت.

پل بریگز مسئول داستان‌نویسی فیلم و رابرت برد فیلمنامه‌نویس برای اینکه بتوانند ایده کلی فیلم را جدید و تازه نگه دارند، از خواندن کمیک‌بوک‌های اصلی خودداری کردند.

قهرمان بزرگ 6

حدود 90 انیماتور در هر مرحله روی این پروژه مشغول به کار بودند و بعضی‌هایشان به مدت دو سال روی آن کار کردند. سبک انیمیشن فیلم فرهنگ دنیای شرق (بیشتر ژاپن) را با فرهنگ دنیای غرب (بیشتر کالیفرنیا) تركيب می‌کند و شهر سن‌فرانسوکیو هم که ترکیب آینده‌نگر سن‌فرانسیسکو با توکیو است، با این ایده طراحی شده که بیشتر تکنولوژی پیشرفته باشد اما بسیاری از چیزها هم احساس گذشته را به بیننده القا کنند.

یک نرم‌افزار ویژه خلق شده برای این فیلم به نام دنیزن بیش از 700 شخصیت مجزای این فیلم را خلق کرد که ساکنان شهر هستند. برنامه‌ای دیگر به نام بونزای مسئولیت خلق 250 هزار درخت شهر را بر عهده داشت و برنامه ساخت تصویرهای سه بعدی هیپریون هم امکان‌های نورپردازی جدید به وجود آورد.

قهرمان بزرگ 6

فیلم «قهرمان بزرگ 6» نقدهای مثبتی دریافت کرده است. وبسایت مجموعه نقدهای راتن تومیتوز به آن امتیاز 89 درصد را از میان نقدهای 131 منتقد داده است.

متاکریتیک هم امتیاز 75 از 100 را بر اساس 34 نقد مختلف به این فیلم اختصاص داده است.

مایکل سالیون از واشنگتن پست 3.5 ستاره از 4 ستاره را برای این فیلم در نظر گرفته و نوشته است: جذابیت اصلی این فیلم صحنه‌های اکشن آن نیست، قلب شخصیت مرکزی آن است.

قهرمان بزرگ 6

پیتر تراورس از مجله رولینگ استون هم از 4 ستاره 3 ستاره به فیلم داده و نوشته است: ستاره پیشروی فصل از راه رسیده است. فیلم انیمیشن سه بعدی «قهرمان بزرگ 6» بدون جذابیت شخصیت روباتی‌اش خیلی کمتر جذاب به نظر می‌رسید.

قهرمان بزرگ 6

آلونسو دورالد از د رپ نیز نقدی مثبت از فیلم کرده و آن را اینطور توصیف کرده است: دوست‌داشتنی و هیجان‌انگیز و خنده‌دار. این فیلم ژانر داستان‌های دوران کودکی را که تبدیل به یکی از بدترین ژانرها شده است نجات می‌دهد و داستان‌های ابرقهرمانی را به اوج‌هایی جدید می‌رساند.

فیلم «قهرمان بزرگ 6» روز بیست و سوم اکتبر به عنوان فیلم افتتاحیه فستیوال بین‌المللی فیلم توکیو به نمایش درآمد و بعد از آن نیز پیش‌نمایش بین‌المللی خود را در فستیوال فیلم ابوظبی روز سی و یکم ماه اکتبر برگزار کرد. این فیلم از روز هفتم نوامبر در سینماهای ایالات‌متحده اکران شده و در سراسر دنیا نیز به طور محدود با فرمت آی‌مکس پخش شد.

قهرمان بزرگ 6

این فیلم موفق شد در نمایش آخر شب روز پنج‌شنبه خود 1.4 میلیون دلار کسب کند که از 1.2 میلیون دلار فیلم «یخ‌زده» بیشتر بود.

«قهرمان بزرگ 6» در روز اول اکران خود 15.8 میلیون دلار درآمد داشت و پشت سر فیلم «میان‌ستاره‌ای» کریستوفر نولان در رتبه دوم باکس‌آفیس جای گرفت. اما این فیلم در پایان هفته اول اکران موفق شد با بیش از 56 میلیون دلار فروش در 3761 سالن سینما در رتبه اول باکس‌آفیس جای بگیرد.

توجه سینمای غرب به فضاهای شرقی از ویژگی‌های این فیلم است و همانطور که منتقدان نوشته‌اند قهرمان‌سازی و ارائه الگو به بچه‌ها به ویژه پسرهای جوان از نقاط قابل توجه اثر است. همانطور که اغلب انیمیشن‌ها به دنبال ارائه پیام و تلاش برای ارائه الگوهای شخصیتی هستند این اثر هم تمرکز خود را بر این موضوع قرار داده و با توجه به اقبالی که به این اثر شده باید انتظار داشت که نوع پوشش و رفتار قهرمان داستان از سوی پسربچه ها الگوبرداری شود.

کد خبر 279015

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha