همشهری آنلاین: شرکت غذایی نستله برای فروش دستگاه‌های قهوه‌ساز خود در فروشگاه‌های ژاپن، گروهی از روبات‌ها را استخدام کرده‌است.

براساس گزارش گاردين، اين شركت كه تاكنون از چهره هنرپيشه مشهور هاليوودي، جورج كلوني براي فروش قهوه‌ساز‌هاي خود استفاده مي‌كرد، اكنون روباتي به نام پپر را جايگزين او كرده‌است، روباتي سخنگو و جذاب كه سازندگانش مدعي هستند مي‌تواند به پرسش‌هاي مشتريان پاسخ دهد.

اين روبات يك متر و 20 سانتيمتري از چهره‌اي شبه‌انساني برخوردار است كه روي بدنه‌اي پلاستيكي و سفيد‌رنگ قرار گرفته و تبلتي روي سينه‌اش نصب شده‌است،‌ درحالي كه چند چرخ كوچك نقش پاهاي او را بازي مي‌كنند.

سازندگان اين روبات مي‌گويند پپر مي‌تواند 80 درصد از مكالمات را به خوبي درك كند. قرار است گروهي از اين روبات‌ها در هزار فروشگاه در سرتاسر ژاپن به كار گرفته‌شوند.

به گفته سخنگوي مشترك شركت نستله و سافت‌بنك، كه بازوي فرانسويش، آلدباران اين تكنولوژي را توليد كرده‌است، اين روبات‌ها از طريق انجام مكالمه با مشتريان به نستله كمك خواهند‌كرد تا نيازهاي مشتري را كشف كرده و در فروش محصولاتش موفق‌تر عمل كند.

پپر درحال حاضر در 74 فروشگاه سافت‌بنك در سرتاسر ژاپن، از طريق جمع‌آوري نظر مشتريان، مشغول فروش گوشي‌هاي موبايل است.

مهندسان مي‌گويند هوش مصنوعي اين روبات به او امكان مي‌دهد تا مهارت‌هاي كلامي خود را از طريق گوش دادن به سخنان مشتري‌ها، افزايش دهد. فروش اين روبات از ماه فوريه با قيمت پايه هزار و 60 دلار به اضافه هزينه‌هاي ماهانه، آغاز خواهد‌شد.

کد خبر 280026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha