چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: ستاره‌ای به نام «کریستوف والتس» بازیگر آلمانی- اتریشی برنده دو جایزه اسکار در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود ثبت شد.

به گزارش ايسنا؛ «کریستوف والتس» بازیگر سرشناس سینمای آلمان و جهان در مراسمی با حضور کوئنتین تارانتینو ستاره‌ای به نام خودش را در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود رونمایی کرد.

«والتس» پس از رونمایی از ستاره شهرتش در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود رو به حضار مراسم گفت: قلبم از شدت افتخار در حال ترکیدن است. این افتخاری است که به عنوان یک بازیگر هرگز رویای دست یافتن به آن را نیز نمی‌دیدم.

«کریستوف والتس» متولد چهارم اکتبر ۱۹۵۶بیشتر شهرتش را سطح جهانی برای همکاری با فیلمساز مطرح آمریکایی «کوئنتین تارانتینو» به دست آوردهاست. وی برای ایفای نقش «هانس لاندا» در فیلم «حرامزاده‌های لعنتی» و نقش «دکتر کینگ شولتس» در فیلم جانگوی رها شده مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.

وی در سال ٢٠٠٠، اولین تجربه کارگردانی خود را در تلویزیون به زبانی آلمانی تجربه کرد و قبل از اینکه برای بازی در فیلم «حرمزاده‌های لعنتی» در ٢٠٠٩ مورد توجه قرار گیرد، در مجموعه تلویزیونی انگلیسی «زبان درآمد نامشروع» در سال ١٩٩٠ بازی کرد.

«والتس» در فیلم «حرامزاده‌های لعنتی» در نقش یک افسر آلمانی به نام «هانس لاندا» معروف بازی کرد و برای این نقش جایزه بهترین بازیگر جوایز اسکار، گلدن گلوب، بفتا و جشنواره فیلم کن را دریافت و مورد تحسین منتقدین قرار گرفت.

چندی بعد «والتس» در فیلم «زنبور سبز» نقش یک گانگستر را بازی کرد و سپس در فیلم کشتار به کارگردانی «رومن پولانسکی» مقابل دوربین رفت.

وی سپس به همراه «جیمی فاکس» در فیلم دیگری از تارانتینو به نام «جانگوی آزادشده» درخشید و در نقش یک شکارچی آلمانی افراد خلافکار بازی کرد.

نقشی که موجب شد وی مجدداً مورد تحسین منتقدین قرار بگیرد و جوایزی همچون گلدن گلوب، بفتا و جایزه اسکار را به‌خاطر بهترین نقش مکمل مرد از آن خود کند.

کریستوف والتس در آوریل سال ۲۰۱۳ به عنوان یکی از اعضای هیات داوران جشنواره فیلم کن ۲۰۱۳ انتخاب شد و امسال نیز یکی از اعضای هیات داوران شصت‌وهفتمین جشنواره فیلم برلین بود.

«والتز» که 2536 نفری است که ستاره‌ای به نام خودش در تالار مشاهیر هالیوود دریافت می‌کند، اخیرا مشغول مذاکره برای بازی در فیلم جدید «جیمز باند» در کنار «دنیل کریگ» است.

کد خبر 280061

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha