سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سلیم عبدالله احمد الجبوری رئیس مجلس عراق ظهر امروز- سه شنبه ۲۵ آذر- در صدر هیاتی پارلمانی برای انجام سفری سه روزه وارد تهران شد.

رئیس مجلس عراق

به گزارش ایرنا، رئيس مجلس عراق که به همراه دو نایب رییس و جمعی از نمایندگان مجلس عراق به دعوت رسمی علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به تهران سفر کرده است، در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد تهران مورد استقبال محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

احمد الجبوری در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد تهران، تعمیق روابط دو کشور ایران و عراق و اجرایی شدن توافقات انجام شده را از جمله محورهای سفر سه روزه خود به تهران ذکر کرد.

محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به دیدگاه های سیاسی و منافع مشترک دو کشور گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی راهبرد نظام جمهوری اسلامی ایران را گسترش روابط با کشورهای اسلامی به ویژه کشور دوست و برادر عراق تعیین کرده‌اند.

وی اظهارداشت: از نگاه رهبری و مسوولان ارشد نظام اقتدار عراق، اقتدار جمهوری اسلامی و امنیت عراق، امنیت دنیای اسلام است.

ابوترابی فرد با اشاره به این که دشمنان عراق، دشمنان مشترک کشورهای اسلامی هستند، ادامه داد: ما با همه توان و قدرت در کنار ملت عراق و دولت مردم سالار برآمده از اراده ملت عراق هستیم.

وی اضافه کرد: مفتخریم که امروز مجلس عراق با حضور و مشارکت مذاهب اسلامی، ادیان الهی، اقوام و گویش‌های گوناگون، نماد وحدت است و نقش مجلس فعلی عراق و ریاست آن را در شکل گیری دولتی که نماد وحدت ملی است ارج می‌نهیم.

کد خبر 281236

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha