دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با دگرگونی در فناوری ساخت خودروهای برقی، نسل جدیدی از این نوع خودروها تولید می‌شود که قابلیت تامین بخشی از برق مورد نیاز خانه را نیز دارند.

به گزارش مهر، طراحی و ساخت خودروهای برقی که قابلیت اتصال به شبکه سراسری برق را دارند، این ایده را در ذهن بسیاری از محققان ایجاد کرده تا از آن‌ها برای تأمین نیروی مورد نیاز سایر وسایل و تجهیزات استفاده شود.

شرکت خودروسازی میتسوبیشی در این زمینه از جمله مراکز پیشرو به شمار می‌آید. این شرکت خودروسازی به تازگی از محصولی خلاقانه رونمایی کرده که ثابت شده می‌تواند بخشی از برق مورد نیاز خانه را تأمین کند.

این خودرو که Outlander PHEV نام دارد اکنون یکی از مهم‌ترین خودروهای تازه وارد در بازار ژاپن به شمار می‌آید. آن‌هایی که در این کشور صاحب این خودرو هستند این امکان را دارند تا در زمان قطعی برق، از الکتریسیته تولید شده و ذخیره شده در این خودرو جهت تأمین روشنایی و سایر موارد دیگر استفاده کنند.

گرچه پیش از این تلاش‌های مشابهی از سوی برخی شرکت‌های خودروساز نظیر تویوتا صورت گرفته بود اما میتسوبیشی مدعی است خودروی جدیدی که طراحی و روانه بازار کرده است نخستین خودرو در دنیا محسوب می‌شود که به صورت کاربردی و نه نمایشی به تأمین بخشی از الکتریسیته مورد نیاز در خانه کمک می‌کند.

این شرکت خودروساز اعلام کرده محصول جدیدش با هر بار شارژ کامل باتری قابلیت تأمین برق مورد نیاز خانه را برای یک روز کامل دارد.

میتسوبیشی همچنین تاکید کرده از این قابلیت می‌توان در مواقعی نظیر وقوع فجایع طبیعی که معمولا با قطع سراسری شبکه برق همراه است، استفاده کرد.

کد خبر 283145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha