شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

سازمان بدر از گروه‌های مقاومت مردمی شیعه در عراق که اکنون مشغول جنگ با داعش است، ظهر دیروز از آزادسازی استان دیالی در شرق این کشور از کنترل داعش خبر داد.

جنگ -داعش

اين استان كه سد مهمي در آن واقع است، ماه‌هاست كه محل درگيري نظاميان عراقي با تروريست‌هاي داعش بوده‌است. پيش‌تر منابع خبري از پاكسازي چندين روستا در اين استان و آغاز عمليات گسترده در اين استان خبر داده بودند. قاسم الاعرجي، رئيس فراكسيون بدر در پارلمان عراق اعلام كرد: منطقه منصوريه الجبل در ديالي كاملا از وجود داعش پاكسازي شده و استان ديالي حالا ديگر عاري از وجود داعشي‌ها شده است.

نيروهاي امنيتي نيز اين منطقه و مسيرهاي آن را مورد تفتيش قرار داده تا ساكنان به خانه‌هايشان بازگردند. وي تصريح كرد: نيروهاي داوطلب مردمي و فرماندهي نيروهاي عمليات دجله و فرماندهي گروهان پنجم و هنگ‌هايي از پليس فدرال ديروز دست به حمله‌اي به منطقه منصوريه الجبل زدند كه آخرين پايگاه داعش در اين استان به شمار مي‌آمد. اين اقدام پس از حملاتي هوايي صورت گرفت كه مقدمه‌اي براي اين عمليات بود كه به پاكسازي كامل اين منطقه انجاميد و ديالي عاري از داعش شده است.

لاعرجي گفت: نيروهاي امنيتي در حال حاضر تروريست‌ها را مورد تعقيب قرار داده و مناطق و راه‌ها را مورد تفتيش قرار مي‌دهند تا بمب‌ها را خنثي كنند و خيابان‌ها را پاكسازي كرده تا مردم به خانه‌هايشان بازگردند. ديالي تنها استان نزديك مرز ايران بود كه در كنترل داعش قرار داشت. نخست‌وزير عراق بارها از كندي عمليات ائتلاف عليه مواضع داعش در خاك عراق انتقاد كرده‌ و خواستار تسريع اين عمليات شده‌است.

وزراي خارجه و دفاع عراق در روزهاي اخير در مقابل اين انتقادها از خود دفاع كرده و آمارهايي از كشته‌شدن رهبران و فرماندهان داعش ارائه كرده‌اند. در همين حال ديروز حيدرالعبادي نخست‌وزيرعراق گفت: مي‌توانيم موصل را از داعش پس بگيريم. نخست‌وزير عراق گفته‌است كه تدارك عمليات آزادسازي موصل آغاز شده و اين عمليات در تابستان انجام خواهد شد. او چندين بار تاكنون ضمن اشاره به نقش تعيين‌كننده فتواي مراجع و كمك‌هاي ايران در عقب راندن داعش، از كندي كمك‌هاي وعده داده شده آمريكا گلايه كرده و نسبت به كارآمدي ائتلاف نمايشي براي مقابله با داعش ابراز ترديد كرده‌است.

کد خبر 285242

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha