پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ماساژ پا مانند ماساژ سایر بخش‌های بدن می‌تواند باعث کاهش تنش و تسکین درد شود. پاهای شما هر روز برایتان سخت کار می‌کنند.

massage

به خصوص در ایامی مانند خریدهای پیش از تعطیلات یا در سفرها، ممکن است اغلب مدت روز را بر روی پاهای‌مان بگذرانیم.

درست همانند گردن، پشت و شانه‌ها، پا‌هایتان نیز می‌توانند از یک ماساژ منظم بهره‌مند شوند. ماساژ پا جریان خون را بهبود بخشیده، باعث تحریک و فعالیت ماهیچه‌ها شده، اضطراب و فشار عصبی را کاهش داده و اغلب درد را تسکین می‌دهد.

همچنین این کار امکانی برای بازبینی پا‌هایتان به شما می‌دهد و بنابراین شما می‌توانید از درمان تاول‌ها، میخچه‌ها، پینه‌های پا و مشکلات ناخن انگشتان پا خلاص شوید. ماساژ حرفه‌ای پا یک روش درمانی است اما برای دستیابی به فواید ناشی از ماساژ، یک ماساژ حرفه‌ای لازم و ضروری نیست.

در اینجا راهنمایی برای اینکه خودتان ماساژ پا را انجام دهید آورده شده است:

  • روی یک صندلی راحتی بنشینید. پای چپ خود را خم کرده و پای راستتان را به آرامی روی ران پای چپ قرار دهید.
  • کمی لوسیون یا روغن مخصوص پوست را کف دستتان ریخته و به آرامی روی پایتان بمالید و همه پایتان شامل انگشتان، قوزک و پاشنه‌هایتان را ماساژ دهید.
  • ماساژی عمیق‌تر انجام دهید. بندهای انگشت دست راستتان زمانی که مشت شما بسته است روی پای چپتان فشار دهید. پا‌هایتان را مثل زمانی که خمیر نان درست می‌کنید، ماساژ دهید.
  • روی پوست و ماهیچه‌هایتان با نگهداشتن پا با هر دو دستتان و فشار دادن انگشت شصت در پوستتان کار کنید.
  • با استفاده از دست خود انگشتان پا را به عقب یا جلو کشیده یا از هم جدا کنید. این کار موجب کشیده شدن عضلات زیرین می‌شود.
  • این مراحل را روی پای دیگر نیز تکرار کنید.

دستگا‌‌های ماساژ دهنده هم در داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های بهداشتی موجودند و می‌توانند به استراحت، آرام کردن و بهبودی پا‌هایتان کمک کنند. ماساژورهای غلتکی پا (foot roll massager) دستگاه‌هایی با فناوری ساده هستند که می‌توانند امکان ماساژ در خانه یا در محل کار را برای شما فراهم کنند. کافی است که کفش‌هایتان را درآورده و حس لامسه خود را با استفاده از ماساژور برای یک بازتوانی سریع به کار بیندازید.

منبع: Harvard health Letter

ترجمه: محمد ملائکه

کد خبر 287307

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha