همشهری آنلاین- سجاد میرزامهدی تهرانی: بازی‌های رایانه‌ای نوع پیشرفته‌تری از سرگرمی‌ها است که توسط یک دستگاه الکتریکی مجهز به پردازشگر انجام می‌شود.

بازی های کامپیوتری

بازی‌های رایانه‌ای به دلیل تصاویر متحرک و گرافیگ بالا و هیجان زیاد باعث شده است که این سرگرمی با افزایش مخاطبان چشمگیری در رده‌هاي سني مختلف روبرو باشد.

بازی‌های رایانه‌ای بر اساس گیم پلی و داستان به ژانر‌های متفاوت تقسیم می‌شود. امروزه باتوجه به این که کنسول‌های بازی در حال پیشرفت هستند ژانر‌های متفاوتی باتوجه به نوع کنسول در حال توسعه و ساخت است.

یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود ژانر‌های متفاوتی از بازی‌های رایانه‌ای ساخته شود وتوسعه یابد موتور‌های بازی است.

این موتور‌های بازی با توجه به نوع پردازشگر وسخت افزار کنسول‌های بازی ساخته و قابل استفاده است.

هرکدام از این موتور‌های بازی باتوجه به پردازشگر و سخت افزار کنسول دارای گیم پلی و گرافیک خاص خود است که این امر سبب توسعه سبک‌های بازیهای رایانه‌ای شده است.

بازی‌های رایانه‌ای از جنبه‌های زیادی مورد بررسي رفتاري قرار گرفته است. در اين راستا بررسي و تاثيرگذاري رفتاري بر روي بازيگرها در رده‌هاي مختلف سني؛ جايگزين شدن تمامي اوقات فراغت سالم به بازي‌هاي كامپيوتري؛اختلالات عاطفي و عصبي؛ دور ماندن از مطالعه رايج و موارد ديگر از جمله اين تاثيرپذيري‌هااست.

برخي محققين اعتقاد دارند تاثیر گزاری روی مخاطب این بازی‌ها؛ آنان را مستعد فراگيري برای اموزش- تبلیغ- ترویج ادیان- سوء و يا استفاده‌های اعتقادي مي‌كند. بازي هاي غيرمنطقي نيز مي‌تواند اعتياد به بازي و گرايش به خشونت را در بازيگر نهادينه كند.

از ديگر سو كنترل والدين مي‌تواند اين سرگرمي را براي كودك و نوجوان در وضعيتي هدفمند قرار دهد.

کد خبر 288054

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha