شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: جشن هشتادمین سالگرد آغاز کار دانشگاه تهران دوشنبه ۱۱ اسفند ماه با حضور میهمانان داخلی و خارجی در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، دكتر سید احمدرضا خضری رییس ستاد بزرگداشت هشتادمین سالگرد تصویب قانون دانشگاه تهران، گفت: برای این برنامه از شخص حجت‌الاسلام و المسلمین دكتر حسن روحانی رییس جمهوری که از دانش‌آموختگان دانشگاه تهران هستند، دعوت شده است.

به گفته مشاور رییس دانشگاه تهران، از تمامی مقامات مسئول مرتبط با نظام آموزش عالی کشور، از تمامی وزرا و اعضای هیات دولت از جمله وزرای علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، خیرین و واقفین دانشگاه تهران و روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور برای حضور در این مراسم دعوت شده است.

وی افزود: از تمامی دانشگاه‌های خارجی نیز که با دانشگاه تهران تفاهم‌نامه امضا کرده‌اند برای حضور در این مراسم دعوت کرده‌ایم که تا کنون حضور نمایندگانی از 5 دانشگاه باکو، بصره، کوفه، خزر و چین در این مراسم قطعی شده است.

خضری خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات، کمیسیون فرهنگی و کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز از جمله مدعیون مراسم هشتادمین سالگرد تصویب قانون دانشگاه تهران هستند.

در این مراسم از تمبر 4 بلوکی دانشگاه تهران با عنوان «از جندی شاپور تا دانشگاه تهران»، اسکناس جدید 50 هزار ریالی با نشان سر در دانشگاه تهران، نشان نقره‌ای دانشگاه تهران و همچنین 3 اثر ارزشمند پژوهشی با نام‌های روز شمار تاریخی دانشگاه تهران، شناسان دانشگاه تهران و شناسان اساتید دانشگاه تهران رونمایی خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناورانه دانشگاه تهران طی روزهای 11 و 12 اسفند ماه از ديگر برنامه‌های مراسم هشتادمین سالگرد تصویب قانون دانشگاه تهران است که بازدید از این نمایشگاه برای عموم مردم و علاقه‌مندان به دانشگاه تهران آزاد است.

کد خبر 288521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha