در آخرین روزهای سال و در روزهایی که هوای تهران بهاری‌تر شده است، نمایشگاه بهارانه‌ گل و گیاه در پیاده‌راه آیینی ۱۷شهریور از امروز برگزار می‌شود.

گل خیابان ۱۷ شهریور

اين نمايشگاه نقطه آغازي جهت برگزاري نمايشگاه‌هاي مختلفي است كه در طول سال آينده در اين پياده راه فرهنگي برگزار خواهد شد. معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به اينكه پياده راه 17شهريور به‌زودي به مكاني ويژه براي شهروندان تهراني تبديل خواهد شد، گفت: شهرداري تهران طي ماه‌هاي اخير تعدادي خودروي هيبريدي و شارژي را خريداري كرده و قرار است اين خودروها با كاركرد توريستي و به‌صورت رايگان بعد از عيد نوروز وارد محور 17شهريور شوند.

مجتبي عبداللهي از راه‌اندازي نخستين بازار موقت گل و گياه در محور 17شهريور خبر داد و افزود: محور 17شهريور در گذشته مكاني براي فعاليت مشاغل مختلف ازجمله خودرو فروشي و موتورسيكلت فروشي بود و شهرداري تهران در راستاي ساماندهي اين منطقه طي 2سال گذشته عمليات مربوط به تبديل اين محور به مكاني فرهنگي، آييني و گردشگري را آغاز كرد.
به گفته معاون خدمات اجتماعي شهرداري محور 17شهريور ازجمله مكان‌هايي است كه در هفته درختكاري در آن نهال رايگان توزيع مي‌شود.

وي با بيان اينكه تبديل يك محور به پياده راه و مكاني فرهنگي در ابتدا با مشكلات خاصي همراه است، عنوان كرد: تعدادي از كسبه فعال در اين محور به‌دليل برخي از مشكلات مربوط به كسب و كار گله‌مند بودند. از طرفي ساكنان منطقه كه اكثريت جمعيت موجود در منطقه را تشكيل مي‌دهند به‌شدت موافق اجراي طرح بودند چرا كه وضعيت و موقعيت زندگيشان به‌طور كلي دگرگون شد.
عبداللهي افزود: به‌منظور ساماندهي و رفع مشكلات موجود تصميم بر اين شد در طول سال بازارهاي موقت مختلفي را در اين محور برگزار كنيم. در واقع، ما براي شناساندن اين محور به مردم و ترغيب آنان به تردد در اين مكان بازارهاي فصلي و مقطعي متعددي را راه‌اندازي كرده‌ايم.

عبداللهي در ادامه با تأكيد بر برنامه‌هاي شهرداري تهران مبني بر برگزاري نمايشگاه‌هاي مختلف در محور 17شهريور طي سال آينده بيان كرد: طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته قرار است تا در سال آينده نمايشگاه «باز باران» براي فروش لوازم‌التحرير و پوشاك كودكان و نوجوانان و نمايشگاه‌هاي مربوط به عرضه صنايع‌دستي، لوازم آنتيك، پوشاك بانوان، فرش و تابلوفرش در محور 17شهريور برپا شود. ضمن اينكه، ممكن است در ارديبهشت‌ماه سال آينده همزمان با برگزاري نمايشگاه بين‌المللي گل و گياه، در اين مكان نيز نمايشگاه خياباني و موقت گل و گياه برپا شود.

وي با بيان اينكه برگزاري نمايشگاه‌ها و بازارهاي متعدد در محور مذكور تا 2سال آينده به‌منظور شناساندن محل به مردم ادامه پيدا خواهد كرد، گفت: به‌منظور رفاه مردم و دسترسي آسان آنها به محور 17شهريور شهرداري تهران طي ماه‌هاي اخير تعدادي خودروي هيبريدي و شارژي را خريداري كرده و قرار است اين خودروها با كاركرد توريستي و به‌صورت رايگان بعد از عيد نوروز وارد محور 17شهريور شوند.

  • تكميل پروژه روشنايي محور 17شهريور

معاون خدمات شهري شهرداري تهران در ادامه اين نشست با اشاره به پروژه روشنايي، نورپردازي و آذين بندي محور 17شهريور اظهار كرد: پروژه روشنايي اين محور تكميل شده و برنامه‌هاي مربوط به آذين بندي و نورپردازي اين مكان نيز در دست اقدام است.
عبداللهي با تأكيد بر مشاركت نهادهاي علمي در بررسي و اجراي طرح ساماندهي محور 17شهريور گفت: حدود 4دانشگاه و مركز دانشگاهي حين برنامه‌ريزي و اجراي طرح ساماندهي محور 17شهريور با ما همكاري كردند. طرح نيز از پيوست اجتماعي و فرهنگي قوي‌اي برخوردار است و يكي از اهداف ما در اين طرح حل مشكلات و ناهنجاري‌هاي اجتماعي است.

  • احداث فروشگاه شهروند در چهارراه صفا

قرار است يك فروشگاه شهروند در محور 17شهريور ساخته شود. شهرداري تهران به تازگي يك نمايشگاه اتومبيل واقع در چهارراه صفا به مساحت 2هزار مترمربع را تملك كرده و قرار است در اين مكان فروشگاه زنجيره‌اي شهروند احداث شود. علاوه بر تملك اين بنا، شهرداري منطقه 7، زميني را در گوشه ميدان به‌منظور تبديل آن به پاركينگ خريداري كرده است. بنابراين اين فروشگاه مجهز به 4طبقه پاركينگ و 2طبقه فروشگاه مي‌شود.

کد خبر 289020

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha