همشهری آنلاین: معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به کاهش چاپ قرآن در سال جاری، گفت: مشکلات چاپ و نشر همچنان وجود دارد و این امر سبب کاهش چاپ قرآن شده است.

به گزارش ايكنا، احمد حاجی‌شریف، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دراالقرآن الکریم درباره آمار چاپ قرآن در بهمن‌ ماه 93، گفت: تعداد مجوزهای چاپ قرآن در ماه گذشته 16 فقره بود که برای چاپ 150 هزار نسخه قرآن از سوی سازمان دارالقرآن صادر شده است.

وی افزود: از تعداد مجوزهای چاپ یاد شده، 15 مجوز برای چاپ قرآن کلی با شمارگان 145 هزار نسخه و 1 مجوز جزئی برای چاپ 5 هزار نسخه قرآن صادر شده است در حالي كه در بهمن‌ ماه سال گذشته 197 هزار نسخه قرآن به چاپ رسیده است.

حاجی‌ شریف با اشاره به تعداد مجوزهای نشر قرآن بیان کرد: بهمن‌ ماه جاری 23 مجوز نشر قرآن با شمارگان 143 هزار و 500 نسخه صادر شده است که در مقایسه با سال گذشته کاهش در این باره را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بر اساس تعداد مجوزهای نشر یاد شده، 8 مجوز برای قرآن جزئی با شمارگان 38 هزار نسخه و 15 مجوز کلی با شمارگان 105 هزار و 500 نسخه صادر شده است.

حاجی‌ شریف با اشاره به کاهش چاپ قرآن در سال جاری اظهار کرد: کاهش چاپ و نشر قرآن در سال جاری نیز ادامه دارد و امسال در مجموع اوضاع چندان خوب نبوده است؛ زیرا مشکلاتی را که در سال گذشته با آنها مواجه بودیم، امسال نیز وجود داشتند.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم یادآور شد: گرانی کاغذ و بالا بودن هدیه قرآن باعث کاهش شمارگان چاپ و همچنین عدم توان خرید مردم شده است.

وی همچنین به میزان اجزای تصحیح شده در قرآن اشاره و عنوان کرد: در مدت یاد شده 1292 جزء از قرآن توسط کارشناسان سازمان دارالقرآن تصحیح و به ناشران سپرده شده است.

کد خبر 289126

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha