مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از ایجاد بزرگترین آکواریوم کشور در صورت توافق شورای شهر در سال ۹۵ خبر داد.

آکواریوم

به گزارش ايسنا، مهندس راحتی صبح امروز در افتتاحیه اولین موزه گیاهان ایران با بیان اینکه موزه طبیعت و حیات وحش ایران (دارآباد) در سال 72 توسط شهرداری منطقه یک به منظور آشنایی شهروندان با طبیعت و حیات وحش افتتاح شد، گفت: از آن زمان تاکنون بخش‌های مختلفی همچون سالن سنگ‌ها، پروانه‌ها و قفس‌های جانوران زنده طراحی و ساخته شد.

وی با بیان اینکه با توجه به تعریف موزه‌های تاریخ طبیعی در جهان، جای خالی بخش‌های دیگری همچون بخش گیاه‌شناسی و مردم‌شناسی در این موزه خودنمایی می‌کرد، گفت: به همین جهت موزه گیاهان ایران به همراه ساخت مکان جدید سالن تاکسیدرمی جانوران و موزه نجوم در اولویت برنامه‌های شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران قرار گرفت.

رییس شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه جمع‌آوری نمونه‌های این موزه از فروردین‌ماه سال گذشته آغاز و تا شهریورماه امسال ادامه داشت، اظهار کرد: ایران دارای 6000 گونه گیاهی است که تنها 600 گونه گیاهی آن در این موزه در معرض نمایش گذاشته شده است.

راحتی با بیان اینکه شناخت و حفظ ژنوم گیاهی کشور به عنوان اصلی‌ترین منبع تولید غذا، اکسیژن و دارو به عنوان یکی از اهداف اساسی ایجاد این موزه بوده است، گفت: این موزه در متراژ 750 متر مربع و با هزینه 2.5 میلیارد تومان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در کنار این موزه سعی کرده‌ایم که همزمان سایت این موزه نیز رونمایی شود، گفت: در حال حاضر اطلاعات گیاه‌شناسی در اختیارمان قرار دارد اما زمانی برای بارگذاری این اطلاعات لازم است.

رییس شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران همچنین در مورد پیشنهاد ایجاد آکواریوم تهران نیز که از سوی مدیر موزه دارآباد مطرح شده، گفت: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی آمادگی ایجاد آکواریوم تونلی را دارد اما باید سیکل قانونی آن طی شود و نیاز به مصوبه شورای شهر داریم که در حال حاضر بودجه سال 94 در شورا مصوب شده و در صورت تمایل می‌توان استارت احداث این آکواریوم را در سال 95 بزنیم.

همچنین نواییان مدیرعامل موزه دارآباد نیز در این مراسم با بیان اینکه به دنبال تغییر موزه حیات وحش به موزه تاریخ طبیعت ایران بوده‌ایم، گفت: به مانند این موزه، موزه‌ای نیز در لندن وجود دارد که سعی کرده‌ایم از تجربه این موزه در راه‌اندازی تاریخ طبیعت ایران بهره ببریم.

مدیرعامل موزه دارآباد در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد داد در موزه دارآباد که به موزه طبیعت و حیات‌وحش ایران شهرت دارد، آکواریوم تونلی نیز ایجاد شود.

مهندس راحتی یک نهال نیز به مناسبت هفته درختکاری در حیات موزه دارآباد کاشت.

کد خبر 289325

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha