همشهری‌آنلاین: نمایندگان کارگری که در نشست اخیر با دولت تا افزایش ۱۷ درصدی حداقل دستمزد سال ۹۴ به دولت به توافق رسیده بودند،در نشست امروز شاهد عقبگرد دولت از موضع قبلی و تاکید بر افزایش ۱۵ درصدی هستند.

فارس نوشت: دور دوم نشست مذاکرات شورای عالی کار دقایقی قبل آغاز به کار کرد که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونان وزرای صنعت و اقتصاد هم حضور دارند.

براساس این گزارش طبق آخرین اطلاعات کسب شده از نشست امروز شورای عالی کار دولت از موضع قبلی خود عقبگرد کرده و بر روی افزایش 15درصدی حداقل دستمزد تاکید دارد. علاوه بر این طبق گفته یکی از نمایندگان کارگری قرار است عقب‌ماندگی 260 هزار تومانی در قالب یک پکیج جبران شود.

پیش از این نمایندگان کارفرمایی دولت را تا افزایش 17 درصدی حداقل دستمزد راضی کرده بودند اما امروز نمایندگان کارگری و کارفرمایی بر روی افزایش 15 درصدی تاکید دارند.

در صورت افزایش 15 درصدی حداقل دستمزد طبق اعلام دولت باید مابقی مزایا برای افزایش مجموع درآمد کارگر افزایش یابد به طوری که بن خوار و بار، حق مسکن و پایه سنوات به نحوی که عقب‌ماندگی دستمزدی را جبران کند تعیین شود.

براساس این گزارش، این نشست هم‌اکنون در محل وزارت کار در حال برگزاری است و هنوز نرخ افزایش حداقل دستمزد به طور رسمی اعلام نشده است و شرکا در حال چانه‌زنی هستند.

کد خبر 289762

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha