همشهری آنلاین: نخست‌وزیر عراق با اشاره به اینکه نبرد واقعی و پیروزی‌های به دست آمده تنها به دست عراقی‌ها صورت گرفته تاکید کرد: هیچ نیروی زمینی خارجی در عراق حضور ندارد.

حیدر العبادی

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز عراق، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در مراسم میزبانی از نمایندگان و تحلیل‌گران سیاسی و امنیتی با رد برخی شایعات اعلام کرد: نبرد واقعی با تروریسم و پیروزی در مقابل تروریست‌ها تنها با همت عراقی‌ها صورت گرفته و هیچ نیروی زمینی خارجی در عراق حضور ندارد.

العبادی افزود: در مورد روحیه ملی‌گرایی عراقی‌ها و توازن قدرت در این کشور تردیدهایی به وجود آمده که از نظر ما این مساله درست و قابل پذیرش نیست.

نخست وزیر عراق در ادامه با اشاره به شایعات بی‌اساسی که برخی برای تضعیف جایگاه عراق در جهان منتشر می‌کنند، تاکید کرد: تمام کسانی که به ما در نبرد با داعش کمک کرده‌اند، امنیت ملی خود را در ارتباط با این مساله می‌دیدند و داعشی‌ها نیز شکست خورده و هراسان هستند.

احمد الاسدی، سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی در گفتگو با پایگاه خبری سومریه نیوز گفت: نیروهای داوطلب مردمی عراق ضمن آمادگی برای آزادسازی شهر تکریت، از مناطق آزاد شده در استان صلاح الدین و اطراف آن حفاظت می‌کنند.

الاسدی افزود: با پیشروی‌های چشمگیر نیروهای عراقی و داوطلبان مردمی، عملیات نظامی برای تعقیب داعش در صلاح الدین و آزادسازی مناطق باقی‌مانده ادامه دارد.

کد خبر 290801

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha