چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه حامل پیام عربستان برای ایران بود.

erdogan-rohan

به گزارش واحد مركزي خبر،فاطمه کیزیلبوغا،خبرنگار شبکه خبری فرانس24 در استانبول در گفت‌وگو با این شبکه خبری با اشاره به سفر رجب طیب اردوغان ،رئيس‌جمهور تركيه به تهران گفت: با وجود آن‌که نزدیک بود سفر اردوغان به تهران به علت اظهارات ضدایرانی‌اش لغو شود، روحانی ،رئيس‌جمهور ايران به گرمی از اردوغان استقبال کرد. تصویر استقبال روحانی از اردوغان ،تصویر دو کشور همسایه و متحد را نشان می‌داد و دیپلماسی ایران نیز زیرکانه تلاش کرد با وجود همه اختلافات ، تصویر دو کشور همسایه و متحد را نشان دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی ترکیه با بیان این‌که بین ایران و ترکیه درباره بحران یمن، عراق و سوریه اختلاف نظر جدی وجود دارد ، افزود: به روزنامه‌نگاران و خبرنگاران در کنفرانس خبری گفته شده بود که درباره اظهارات اخیر اردوغان علیه ایران پرسشی مطرح نکنند اما بدون شک این مسئله در گفت‌و‌گوی دو رئیس‌جمهور که به مدت سه ساعت به طول انجامید و رئیس دستگاه اطلاعاتی ترکیه نیز در این دیدار حضور داشت مطرح شده بود.

این خبرنگار درادامه گزارش خود با اشاره به سفر شاهزاده نایف ،وزیر کشور عربستان ،به ترکیه که یک روز قبل از سفر اردوغان به تهران انجام گرفت، گفت: به احتمال زیاد اردوغان حامل پیام عربستانی‌ها برای ایران نیز بود.

فاطمه کیزیلبوغا افزود: هدف دیگر سفر اردوغان به ایران ، تقویت روابط اقتصادی کشورش با ایران است. زیرا اگر تحریم‌های ایران برداشته شود ترکیه می‌تواند از طریق ایران روابط خود با کشورهای آسیای میانه را نیز تقویت کند.

کد خبر 291602

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha