جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

اعضای باندی که شبانه دست به سرقت از رستوران‌ها در منطقه کن تهران می‌زدند به دام پلیس افتادند.

سارق

تحقيقات كارآگاهان براي دستگيري اين باند هشتم فروردين‌ماه شروع شد. نخستين شاكي صاحب رستوراني بود كه هنوز افتتاح نشده بود و دزدان دست به سرقت ميليوني از آنجا زده بودند. اين مرد به مأموران گفت:‌صبح امروز وقتي به رستورانم رفتم، متوجه شدم كه دزدان به آنجا دستبرد زده‌ و همه اموال و تجهيزات داخل رستوران را ازجمله ده‌ها تخته قاليچه، وسايل آشپزخانه و حتي ظروفي كه هنوز از آنها استفاده نشده بود دزديده‌‌اند. با شكايت اين مرد پرونده در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران قرار گرفت و تحقيقات براي شناسايي و دستگيري دزدان شروع شد.

از آنجا كه در نزديكي رستوران مورد نظر بانك‌ و مغازه‌هايي مجهز به دوربين مداربسته وجود داشت مأموران به بررسي تصاوير ضبط شده پرداختند و در اين ميان به تصاويري از دزدان دست يافتند. اين تصاوير از سوي تيم تحقيق تجزيه و تحليل شد تا اينكه در نهايت يكي از دزدان كه از اراذل و اوباش منطقه حصارك پونك به نام محمد بود شناسايي شد.

تحقيقات نشان مي‌داد كه او و همدستانش در نيمه‌شب وارد رستوران شده و از آنجا سرقت‌ كرده‌اند. با شناسايي محمد مأموران به جست‌وجو براي يافتن ردي از او پرداختند و در نهايت متوجه شدند كه وي قصد دارد بيش از 20تخته قاليچه سرقتي را به مبلغ پايين يك ميليون و 500هزار تومان بفروشد. وقتي محل انجام معامله شناسايي شد، مأموران آنجا را محاصره كردند و در نهايت اين مرد 4روز پس از سرقت دستگير و محموله قاليچه از او كشف شد. سارق جوان كه چاره‌اي جز اعتراف نداشت به سرقت با همدستي 2 نفر از دوستانش كه آنها نيز از اراذل و اوباش منطقه حصارك پونك هستند به نام‌هاي مهراب و حسين اعتراف كرد.

طولي نكشيد كه مخفيگاه اين دو سارق نيز شناسايي شد و با دستگيري آنها مقداري از اموال سرقتي كشف و ضبط شد. متهمان در بازجويي‌ها به سرقت از رستوران اعتراف كردند و گفتند كه بخش عمده‌اي از اموال سرقتي را كه تجهيزات نو و استفاده نشده رستوران بوده به‌عنوان ضايعات به مبلغ 500هزار تومان فروخته‌اند كه بلافاصله فرد خريدار اموال مسروقه نيز دستگير و تمامي اموال از او كشف شد.

سرهنگ داوود مرادي، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه هر سه‌متهم به مصرف موادمخدر از نوع شيشه اعتياد دارند و براي تأمين هزينه خريد مواد‌مخدر دست به سرقت زده‌اند. آنها اعتراف كردند كه علاوه بر رستوران مورد نظر به چند رستوران ديگر نيز دستبرد زده‌اند و شگردشان اينگونه بوده كه در نيمه‌هاي شب، زماني كه رستوران تعطيل بود وارد آنجا شده و همه لوازم باارزش داخل رستوران را سرقت مي‌كردند. سرهنگ مرادي ادامه داد: براي هر سه‌متهم قرار قانوني صادر شده و تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد.

کد خبر 292462

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha