همشهری آنلاین: باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا گفت به باور او مصوبه کنگره مانع رسیدن به توافق با ایران نخواهد شد و او آن را تایید خواهد کرد.

اوباما

به گزارش ایرنا، تارنمای بی‌بی سی جمعه شب گزارش داد: اوباما گفت اینکه دولت به کنگره اجازه دهد درباره توافق نهایی با ایران نظر بدهد یک مصالحه معقول است.
مصوبه مطرح در کنگره در صورت تایید نهایی این اختیار را از باراک اوباما می‌گیرد که بتواند تحریم‌های کنگره علیه ایران را در دست کم ۳۰ روز پس از توافق نهایی لغو کند. لغو همگی تحریم‌ها جزو خواسته‌های اعلام شده تهران است.

باراک اوباما، که روز ۲۸ فروردین در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ماتیو رنزی نخست وزیر ایتالیا به خبرنگاران پاسخ می‌داد، گفت که سناتور باب کورکر رییس کمیته روابط خارجی سنا و بن کاردین عضو دموکرات ارشد این کمیته به او اطمینان خاطر داده‌اند که مصوبه به ترتیبی نخواهد بود که مانع از هرگونه توافقی با ایران باشد.

جمهوری خواهان که در کنگره آمریکا دست بالا را دارند، به همراه برخی از هم حزبی‌های دمکرات باراک اوباما منتقد سیاست او در مذاکرات هسته‌ای با ایران هستند و او را متهم می‌کنند که امتیازات زیادی به ایران می‌دهد.

اوباما امروز گفت: دغدغه اصلی درباره توافق با ایران این است که اگر ایران به توافق پایبند نبود آمریکا ناچار نباشد که برای اعمال دوباره تحریم‌ها راه همواری داشته باشد.

رییس جمهور آمریکا بااشاره به اینکه توافق نهایی با ایران یک معاهده رسمی نیست و روسای جمهور قبلی آمریکا هم قادر بوده‌اند که با کشورهای دیگر موافقتنامه‌هایی داشته باشند.

او دربخش دیگری از صحبت‌هایش درباره لغو ممنوعیت تحویل موشک‌های اس-۳۰۰ به ایران از طرف ولادیمیر پوتین گفت از اینکه روسیه تا همین حالا اینقدر در تحویل موشک‌ها صبر کرده، متعجب است.

کد خبر 292529

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha