یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دور نهایی برنامه هزار صدای موسیقی سنتی شنبه ۲۹ فروردین به داوری نادر گلچین، میلاد کیایی و سید عباس سجادی در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

هزار صدای سنتی دور اول نهایی

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران پارسا جعفری(تار)، آرمین عمرانی(پیانو)، محمداحمدوند(تار)، محمد حسين عباسي (سنتور) و نوید عرب(سنتور) به عنوان نوازندگان برتر و گروه های دلنوازان، آوای تذرو و واحه به عنوان گروه های برتر برگزیده شدند.

در پایان این برنامه و بر اساس رای هیات داوران علیرضا جعفرزاده و سیدشهاب روحانی ماسوله به عنوان خوانندگان برتر هزارصدای موسیقی سنتی انتخاب شدند.

در ابتدای برنامه آرش نصیری، مدیر و مجری برنامه هزار صدای سنتی و پاپ درباره این برنامه و نوبت‌های قبل آن توضیحاتی داد و سپس گروه‌های منتخب و راه یافته به دور نهایی آثارشان را اجرا کردند.

نادر گلچین خواننده صاحب نام موسیقی و داور و کارشناس آخرین برنامه هزار صدا در صحبت هایی در خصوص آثار ارائه شده توسط گروه های منتخب موسیقی در این برنامه گفت:اجراهای متفاوتی از موسیقی قدیم و معاصر ایرانی را دیدیم و شنیدیم . مهم نیست شما چه نوع موسیقی را ارائه می دهید و یا در کارتان از چه نوع اشعاری استفاده می کنید بلکه مهم ارائه موسیقی به شکلی مطلوب و خوب است.قدرت صدا ، تنالیته و ... همراه با ادا شدن کامل کلمات در آواز در کنار زمان بندی متناسب می تواند اثری قابل قبول را برای مخاطب بوجود بیاورد خواننده باید سبک خودش را در موسیقی اجرا کند.

سید عباس سجادی داور و کارشناس شعر و همچنین مدیر بنیاد آفرینش های هنری نیاوران نیز در سخنانی تلاش های گروه های موسیقی برای ارائه آثارشان در فینال برنامه هزار صدای موسیقی را بسیار خوب دانست و ابراز داشت:خواننده باید به وزن شعر تسلط کافی داشته باشد و دریافت درستی از معنی و مفهوم آن داشته باشد . انتخاب شعر نیز برای دستگاه بسیار مهم است باید حال و هوای دستگاه و یا آواز مربوطه با مفهومی که شعر می خواهد برساند در یک راستا باشد . در کنار همه اینها باید سعی شود از اشعار کمتر استفاده شده و شعر شعرای معاصر در آواز ها استفاده نمود.

در این برنامه چهره‌های موسیقی چون  هادی منتظری، حمیدرضا نوربخش،مهران مهرنیا، محمد هاشم حمدوند،پرواز همای، حمید اسفندیاری، حسین مجیدیان،ابراهیم اسماعیلی، رحمت شاکری، ، یلدا یزدانی ،علی اکبر رفوگران،حضور داشتند.

کد خبر 292652

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha