یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: الکس ژاورونکو متخصص و محقق ضد‌سالخوردگی معتقد است تا ۱۵۰ سالگی زنده خواهد‌ماند و مدعی است افرادی که سلامت بدن خود را حفظ می‌کنند بسیار طولانی‌تر از حد انتظارشان زندگی خواهند‌کرد.

براساس گزارش تلگراف، ژاورونكو مدير انديشكده بنياد مطالعات زيست‌پيري شناسي بريتانيا اصرار دارد كه پيشرفت‌هاي پزشكي و استفاده رايج از آنتي‌بيوتيك‌ها به آن معني است كه طول عمر انسان نسبت به آنچه در گذشته انتظار مي‌رفت بسيار بيشتر شده‌است.

وي براي آزمودن نظريه‌اش متعهد شده‌است كه به گونه‌اي زندگي كند تا طول عمرش تا حد زيادي افزايش يابد. از اين رو وي روزانه 100 قرص و مكمل غذايي مصرف مي‌كند، به صورت منظم ورزش كرده و تحت نظر پزشك قرار دارد و ميزان سلول‌هاي بدن و ساختار شيميايي خونش را كنترل مي‌كند. وي همچنين به محض ارائه واكسني جديد، خود را واكسينه مي‌كند و مي‌گويد براي اينكه تمركزش به صورت كامل معطوف مطالعات مبارزه با پيري باشد، زندگي خانوادگي را به فراموشي سپرده‌است.

سخنان وي چند‌هفته پس از آن منتشر شد كه محققان اتريشي به واسطه پيشرفت‌هاي پزشكي و بهداشتي،‌ آغاز سن پيري را 74 سالگي اعلام كردند. ژاورونكو معتقد است افرادي كه هفتاد‌سالگي را رد كرده‌اند و از سلامت كامل برخوردارند شانس زيادي براي زندگي تا 150 سالگي خواهد‌داشت.

به گفته وي تمامي افراد بالاي صد سالي كه امروز در قيد حيات هستند،‌ در دوران دشواري زندگي‌كرده‌اند كه از آنتي‌بيوتيك‌ها خبري نبوده و ميزان درك بشر از بيولوژي بدن انسان چندان پيشرفته‌تر از عصر ديرينه‌سنگي نبوده‌است. به اعتقاد وي طول عمر اين افراد تا حد زيادي ناشي از خوش اقبالي آنها بوده و بخش ديگر آن مديون مقاومت آنها در برابر اضطراب است.

اين پزشك معتقد است انسان‌ها به زودي شاهد نتايج مطالعات زيست‌پزشكي در كاهش آمار مرگ‌و‌مير ناشي از بيماري‌ها و افزايش طول عمر خواهند بود. وي اطمينان دارد تا دو يا سه سال ديگر راح‌حل‌هاي دارويي اثرگذاري براساس داروهاي تاييد شده موجود در بازار ارائه خواهند شد كه انسان‌ها را جوانتر و سالم‌تر نگه خواهند‌داشت تا زماني كه ديگر پيشرفت‌ها در زمينه طب احيا‌كننده و ژن‌درماني بتواند طول عمر آنها را افزايش دهد.

ژاورونكو معتقد است اصلي‌ترين عوامل سالخوردگي عوامل بيولوژيكي نيستند،‌ بلكه عوامل اقتصادي، اجتماعي و رفتاري هستند كه بر سالخوردگي افراد اثرگذارند.

کد خبر 293334

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha