دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: این روزها مساله معرفی استیون سیگال اکشن کار مشهور هالیوود از سوی ولادیمیر پوتین به عنوان نماینده روسیه در آمریکا به باراک اوباما مورد سوال قرار گرفته و چالش‌برانگیز شده است.

سیگال

به گزارش مهر به نقل از گاردین، در خبری که گاردین دو روز پیش درج کرد، آمده بود  ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، باراک اوباما همتای آمریکایی خود را با معرفی استیون سیگال بازیگر آمریکایی به عنوان کنسول افتخاری روسیه در آمریکا دچار حیرت کرد. به این ترتیب وی به یک کلید پشت پرده بین دو کشور و آن هم در زمانی بدل شده که روابط دو کشور به سرعت در حال بدتر شدن است.

این پیشنهاد که سال ۲۰۱۳ و در زمانی که پوتین و اوباما در نشست جی‌۸ در لاف‌ارن در شمال ایرلند شرکت کرده بود، مطرح شد با پاسخ مبهم آمریکا روبه رو شد: «واکنش ما این بود که انگار ما را دست انداخته‌اید». این مطلب را یکی از مقامات رسمی که نخواست نامش فاش شود به سایت بازفید گفته است.

گاردین در ادامه نوشت: دوستی دیرینه بین پوتین و سیگال که بعدا به بازیگر اکشن فیلم‌های پرفروش بدل شد، هنوز ادامه دارد اما زندگی حرفه‌ای سیگال که در نیمه دهه ۱۹۹۰ در اوج خود بود، این روزها رو به کاهش نهاده است. این دو ظاهرا بسیار به ورزش های رزمی علاقه‌مند هستند، اما پوتین هرگز به عنوان یکی از تحسین کنندگان فیلم‌های سیگال ظاهر نشده است.

به گفته دیمیتری پسکوف سخنگوی رییس جمهوری روسیه، لازم به بیان نیست که پوتین از علاقه‌مندان جدی آثار سیگال است، اما طبیعتا برخی از فیلم‌های این بازیگر را دیده است.

از سوی دیگر، سیگال نیز بارها تحسین پرسروصدای خود را نثار پوتین کرده که جدیدترین شان برای حمایت از رویکرد روسیه در بحران اوکراین بود و این بازیگر عمل روسیه را «بسیار مناسب» خواند و پوتین را به عنوان «یکی از بزرگترین رهبران جهان» نامید.

به دنبال انتشار این خبر، روسیه دیروز چنین خبر و پیشنهادی را انکار کرد و این خبر را غلو شده خواند. سایت برایتبارت در این باره و از قول سخنگوی روسیه نوشت: در واقع کشش عمیقی بین این بازیگر و کشور ما وجود دارد و او تاکنون چندین بار با رییس جمهوری روسیه ملاقات کرده است و آنها رابطه خوبی با هم دارند. وی یادآور شد که رابطه کاری این دو در سال ۲۰۱۳ و با پیشنهاد پوتین برای برنامه ورزش بچه‌ها در مدرسه‌های روسیه شروع شد که پوتین سیگال را به مدرسه‌ای برد و او هم برای بچه‌ها چند تکنیکش را به نمایش گذاشت. چند ماه بعد هم او به روسیه آمد و با اعضای کنگره ملاقات کرد تا اطلاعاتی درباره دو برادری که اقدام به بمب‌گذاری در ماراتون بوستون کرده بودند، به دست بیاورد.

سخنگوی پوتین افزود: در ماه مارس ۲۰۱۴ نیز یک روزنامه روسیه از عقیده سیگال درباره بحران اوکراین نوشت.  

این بازیگر ۶۲ ساله که از متخصصان هنرهای رزمی است یکی از اعضای گروه آرپائو نیز هست که حدود سه هزار غیرارتشی داوطلب را گردهم آورده است. این گروه با مراکز پلیس نیومکزیکو، تگزاس و لوییزیانا همکاری می کند. سیگال که از بازیگران کهنه کار دنیای اکشن است و دوستی نزدیکی با پوتین رییس جمهوری روسیه دارد، سال پیش گفت به فرمانداری آریزونای آمریکا فکر می‌کند.

کد خبر 293381

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha