دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رسانه های دولتی کره شمالی گزارش دادند کیم جونگ اون ،رهبر جوان این کشور به روسیه نمی‌رود و به جای او رئیس اسمی دولت برای شرکت در مراسم هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در اروپا، به مسکو سفر خواهد کرد.

به گزارش واحد مركزي خبر به خبرگزاری رویترز از سئول، کرملین با اعلام این که کیم جونگ اون ، رهبر كره شمالي در مراسم مسکو شرکت نخواهد کرد، انتظار همگان را درباره نخستین سفر خارجی رهبر کره شمالی از زمان به قدرت رسیدن او در سال 2011 در پی مرگ کیم جونگ ایل ،پدرش  نقش بر آْب کرد.

پيشتر رسانه دولتي كره شمالي و برخي ديگر رسانه‌ها از انتخاب مسكو به عنوان اولين سفر خارجي كيم جونگ اون بعد از به قدرت رسيدنش خبر داده‌بودند.البته از چين و اندونزي هم به عنوان اولين مقصد خارجي او نام برده شده بود كه آن‌هم انجام نشد.

امروز دوشنبه 14 ارديبهشت، خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد کیم یونگ نام که ریاست هیئت رئیسه مجمع عالی خلق را برعهده دارد، برای شرکت در این مراسم به روسیه سفر خواهد کرد.

وزارت امور خارجه چین نیز اعلام کرد: شی جین پینگ ،رئیس‌جمهور این کشور در چارچوب سفری که شامل توقف در بلاروس و قزاقستان خواهد بود، در مراسم مسکو شرکت خواهد کرد.

کد خبر 294035

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha