همشهری آنلاین: معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان درباره برخی اخبار منتشره در مورد اختلاس ۳۲ میلیارد تومانی در صندوق رفاه دانشجویان، گفت: صندوق رفاه دانشجویان در دوره گذشته کنترل‌های لازم را در عقد قراردادها نداشته است.

به گزارش ایرنا، مجتبی صدیقی در جمع خبرنگاران افزود: صندوق رفاه دانشجويان در دوره گذشته کنترل لازم را در بخش سرمایه‌گذاری انجام نداده است و برخی از قراردادها واقعی نبودند.

رییس سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: ضمانت‌های بانکی برای قراردادها گرفته شده ولی برخی شرکت‌ها صوری بوده و امروز دیگر وجود ندارند.

معاون وزیر علوم، تحقيقات و فناوري ادامه داد: در حال حاضر بازگشت سرمایه با مشکل مواجه شده است؛ اصل پول 32 میلیارد تومان است و پیگیری‌ها از 1.5 سال گذشته شروع شده است.

وی افزود: پرونده از مراکز قضایی به جریان افتاده و این مراکز رأی برای پیگیری این پرونده را به نفع صندوق رفاه اعلام کردند. ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز موضوع را دنبال می‌کند که کار به صورت قضایی پیگیری شود.

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر اختلاس 32 میلیارد تومانی در صندوق رفاه و در دولت قبل منتشر شد و اظهارنظر صدیقی اولین واکنش رسمی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به این موضوع است.

کد خبر 294329

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha