همشهری آنلاین: سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه از امروز - سه شنبه،۵ خرداد - دور جدید مذاکره برای نگارش متن توافق جامع را در وین آغاز می کنند.

به گزارش ايرنا، این دور مذاکره نیز همچون چهار دور گذشته با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود. تنها در دور سوم ، وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه امریکا به مذاکرات پیوست .

این پنجمین دور رایزنی های هسته ای در راستای نگارش برجام بعد از مذاکرات 9 روزه در لوزان سوئیس و رسیدن به راه حل‌هایی در راستای حصول توافق جامع است.

طبق برنامه، دور پنجم مذاکرات تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و ممکن است در روز پایانی معاونان وزیران خارجه سایر کشورهای 1+5 هم به این گفت و گو ها ملحق شوند.

مذاکرات در دو سطح معاونین و کارشناسان انجام می شود و ریاست هیات کارشناسی ایران را حمید بعیدی نژاد به عهده دارد .طرف مقابل او در این مذاکرات استفان کلمنت است.

عراقچی در پایان چهارمین دور که اول خرداد بود گفت به دلیل گستردگی موضوعات و پیچیدگی آنها، پیشرفت کار بسیار کند است.

دور نخست در دوم تا چهارم اردیبهشت در وین، دور دوم در دهم تا هفدهم همین ماه در نیویورک، دور سوم از 22 تا 25 اردیبهشت در وین و دور چهارم نیز از سی ام اردیبهشت تا اول خرداد در وین انجام شد.

کد خبر 296283

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha