سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: عمر شریف بازیگر مشهور مصری و ایفاگر نقش به یادماندنی «دکتر ژیواگو» دچار بیماری آلزایمر شده است.

عمر شریف

به گزارش مهر به نقل از گاردین، کارگزار عمر شریف بازیگر قدیمی و مشهور مصری،  اعلام کرد وی مدتی است به بیماری آلزایمر دچار شده است.

در حالی که استیو کنیس جزییات بیشتری از بیماری بازیگر ۸۳ ساله اعلام نکرده است، پسر وی طارق شریف در گفتگو با روزنامه الموندوی اسپانیا این امر را تایید کرد.

شریف مصری در سال ۱۹۶۲ با بازی در فیلم حماسی «لورنس عربستان» شهرتی جهانی یافت. این فیلم نخستین فیلم انگلیسی زبان وی بود. او نامزدی اسکار را برای بازی در نقش کلانتر علی در این فیلم که به کارگردانی دیوید لین ساخته شد به دست آورد. او نقش مقابل پیتر اوتول بریتانیایی را بازی می‌کرد.

عمر شریف

او سپس برای بازی در نقش اصلی فیلم «دکتر ژیواگو» در برابر جولی کریستی بار دیگر جلوی دوربین لین رفت و جایزه گلدن گلوب را به دست آورد. او سپس در نقش همسر فانی برایس بازی کرد و با باربارا استرایسند در فیلم «دختر شوخ» همبازی شد.

عمر شریف که در یک خانواده مسیحی به دنیا آمد، وی پس از ورود به سینمای مصر با یکی از ستارگان وقت سینمای مصر به نام فاتن حمامه آشنا شد و برای ازدواج با وی که مسلمان بود، به اسلام گروید و نامش را به عمر الشریف تغییر داد. حاصل این ازدواج طارق شریف است که سال ۱۹۵۷ به دنیا آمد.

کد خبر 296328

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha