مجموع نظرات: ۰
شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۱
۰ نفر

ستاد مرکزی آماده‌سازی شهرداری تهران برای مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)، تشکیل شده است تا امکانات مورد نظر برای برگزاری هرچه مناسب‌تر این مراسم مهیا شود.

شهر برای مناسبت‌های نیمه خرداد آماده می‌شود

  روز گذشته نيز كميته‌هاي برگزاري مراسم، در جوار مرقد مطهر امام راحل تشكيل جلسه دادند و گزارش‌ها و برنامه مورد نظر خود را ارائه كردند. در اين جلسه هماهنگي بين كميته‌ها، حجت‌الاسلام و المسلمين محمدعلي انصاري دبير ستاد مركزي بزرگداشت حضرت امام خميني(ره) اقدامات شهرداري در اين رابطه را فراتر از انتظار‌ها دانست.

پذيرش رايگان بيماران

يكي از كميته‌هاي فعال در ستاد مراسم بزرگداشت امام خميني (ره) كميته بهداشت و درمان است. اين كميته نيز ديروز برنامه‌هاي خود را اعلام كرد كه براساس آن مواد غذايي توزيعي در مراسم بزرگداشت از نظر كيفيت كنترل مي‌شود. همچنين اعلام شد كه بيماران اعزامي از حرم مطهر در بيمارستان‌هاي شهر به‌طور رايگان پذيرش خواهند شد. به گفته رئيس كميته بهداشت و درمان ستاد بزرگداشت امام خميني(ره) مجموعه بهداشت شهرداري تهران عمدتا در راستاي پيشگيري ازجمله از طريق آزمايش آب، مواد غذايي، وسايل و... فعاليت خواهد كرد تا از بروز مشكل براي زائران پيشگيري شود. حسن علي غفاري اضافه كرد كه ناظران بهداشتي كميته در مرقد مطهر مستقر هستند و علاوه بر كنترل بهداشت محيط و آشپزخانه‌ها و سردخانه‌هاي محل نگهداري مواد غذايي، غذاهاي طبخ شده را نيز چك و سلامت آن را تأييد مي‌كنند. وي با بيان اينكه ساختاري درماني در حرم مطهر وجود دارد كه شامل مركز آمبولانس و اورژانس و بيمارستان صحرايي است كه ترياژ و مداواي اوليه بيماران را انجام مي‌دهد، افزود: البته چنانچه درمان مقدور نباشد، طبق پروتكلي كه با وزارت بهداشت داريم، بيماران را به بيمارستان‌هاي سطح شهر انتقال مي‌دهيم.

البته سال‌هاي گذشته بيمارستان هفت‌تير به‌دليل نزديكي به مرقد مطهر به‌عنوان مقصد بيماران اعزامي انتخاب شده بود كه درصورت شلوغ بودن آن، بيماران به ساير بيمارستان‌هاي نزديك اعزام مي‌شدند. اگرچه غفاري عنوان كرد علاوه بر اين بيمارستان عموما اعزام بيماران برحسب مشكل‌شان انجام مي‌شود؛ براي مثال بيماري كه مشكل چشم دارد، به بيمارستان فارابي اعزام مي‌شود. غفاري، مديرعامل شركت شهر سالم شهرداري تهران اعلام كرد كه كميته بهداشت و درمان با اكيپي 90نفره و 12دستگاه آمبولانس از 24ساعت قبل از مراسم تا 20ساعت بعد از آن در حرم مطهر حضور مي‌يابد. گفتني است معاونت بهداشت شركت شهر سالم هم تعدادي بروشور آموزشي تهيه كرده كه آنها را به محل برگزاري مراسم ارسال و توزيع مي‌كند. در اين بروشورها به مردم آموزش‌هايي ارائه مي‌شود تا از بروز مشكلاتي مثل گرمازدگي، مسموميت غذايي و... جلوگيري شود.

  • صرفه‌جويي با كاهش نيروهاي پشتيباني

در ارائه گزارش كميته پشتيباني نيز آمده كه سازمان بسيج شهرداري، سازمان فناوري اطلاعات، سازمان بهشت زهرا(س) و حوزه خدمات شهري با اين كميته به‌طور ويژه همكاري خواهند داشت. طبق گفته مديركل اداره پشتيباني شهرداري امسال در راستاي صرفه‌جويي هزينه‌ها تعداد نيروهاي پشتيباني به حداقل و بهره‌وري آنها را به حداكثر رسانده است. اقبال اشرفي ادامه داد كه بازه زماني فعاليت ستاد از 10 يا 15 روز در سال‌هاي گذشته به 4يا 5 روز منتهي به 14و 15خرداد كاهش خواهد يافت. شايان ذكر است نيروهاي پشتيباني در سوله‌اي كه براي استقرار نيروهاي شهرداري در مراسم بزرگداشت امام 3سال پيش در جوار حرم مطهر ساخته شده، مسئوليت حفاظت و ايمني را بر عهده دارند. بسيج هم به‌عنوان يكي از كارگروه‌هاي كميته پشتيباني در زمينه پذيرايي از زائران و راهنمايي آنان فعال است. البته اقلام پذيرايي صبحانه توسط سازمان ميادين ميوه و تره‌بار و اقلام ناهار توسط شهرداري‌هاي مناطق تهيه و توزيع آنها توسط بسيج مناطق انجام مي‌شود. اينگونه كه اشرفي اعلام كرد راهنمايان زائران با پوشيدن كاور و بازوبند مخصوص قابل شناسايي هستند.

  • بزرگداشت به جاي ارتحال

همزماني مراسم بزرگداشت امام خميني (ره) با نيمه شعبان در امسال باعث شده تا مسئولان برگزاري و مديران شهري نگاه ويژه‌‌تر به بعد فرهنگي مراسم و همچنين تبيين مفهوم انتظار در ديدگاه امام(ره) داشته باشند؛ آنگونه كه حجت‌الاسلام انصاري دبير ستاد مركزي بزرگداشت امام بر ضرورت تسريع در اجراي تبليغات محيطي شهرداري در سطح تهران به مناسبت نيمه شعبان و بزرگداشت امام خميني و استفاده از واژه «بزرگداشت» به جاي «ارتحال» تأكيد كرد. مهدي چمران، احمد مسجدجامعي و مجتبي شاكري از اعضاي شوراي شهر تهران به‌ اين خاطر اعلام كردند در مراسم امسال بايد روي مباحث نظري و فلسفي ولايت فقيه و ارتباط آن با امام زمان (عج) كار شود. به اعتقاد ايشان تبيين ديدگاه امام درباره مقوله انتظار مسئله مهمي است و شهرداري تهران مي‌تواند به مسائل محتوايي و نرم‌افزاري از اين به بعد بيشتر ورود كند.

کد خبر 296607

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha