گزینه اصلی مربیگری استقلال بامداد دیروز وارد تهران شد. ایگور استیماچ، مربی اهل کرواسی که نامش بعد از منتفی‌شدن حضور علیرضا منصوریان در استقلال مطرح شد، به تهران سفر کرد تا مذاکرات خود را با سران باشگاه استقلال رودررو انجام دهد.

 استیماچ: از فوتبال ایران خیلی چیزها می‌دانم

او صبح ‌جمعه در جلسه مسئولان اين باشگاه شركت كرد و پس از آن هنگامي كه در برابر خبرنگاران قرار گرفت، گفت: «قبل از اين جلسه گفتم، پيش از اينكه مذاكرات كاملي را با مسئولان باشگاه استقلال انجام دهم، بايد امكانات و ظرفيت‌هاي باشگاه را مورد ارزيابي قرار دهم.»

بدين‌ترتيب، استيماچ از امكانات كمپ ناصر حجازي ديدن كرد كه البته به‌نظر مي‌رسيد امكانات كمپ تمريني استقلال باعث رضايت اين مربي نشده است. او بعد از بازديد از اتاق كمپ، رختكن و چمن ورزشگاه به صراحت گفت: «نمي‌توانم بگويم كه كمپ فوق‌العاده‌اي بود، اما مي‌بينم كه كارها در حال انجام‌شدن است. حق هو‌اد‌ا‌ران اين باشگاه بالاتر از اين است.» استيماچ از يكي از مسئولان كمپ، از سالن بدنسازي سؤال كرد كه اين مسئول پاسخ داد بدنسازي را در مكان ديگري انجام مي‌دهند.

با اين حال، به‌نظر مي‌رسد ايگور استيماچ براي مربيگري در استقلال مصمم است. او كه در زمان سفر به تهران با برانكو ايوانكوويچ همسفر شده بود، از شناخت كامل خود از فوتبال ايران گفت. او اضافه كرد:‌ «من خيلي چيزها در مورد فوتبال ايران مي‌دانم. دستيارانم در اينجا چند سال كار كرده‌اند و اطلاعات كافي را در مورد فوتبال ايران به من داده‌اند. دستيارانم همان همكاران زلاتكو كرانچار در ايران هستند.» استيماچ كه از هواداران ‌ميليوني باشگاه استقلال مطلع شده، در اين رابطه گفت: «مي‌دانم كه باشگاه استقلال باشگاه بزرگي است و 20ميليون طرفدار دارد و حق اين هواداران قهرماني است.»

استيماچ و باشگاه استقلال تاكنون 2بار پاي ميز مذاكره نشسته‌اند اما هنوز توافق نهايي صورت نگرفته است. بهرام اميري يكي از طرفين مذاكره‌كننده‌ درباره اينكه مذاكره با استيماچ به كجا رسيده، گفت:‌ «در حال حاضر در حال صحبت با استيماچ از نقطه نظر فني و در حال بررسي رزومه او هستند.» اميري از مذاكره بر سر مسائل مالي اظهار بي‌اطلاعي كرد و شخصِ استيماچ نيز عنوان كرد كه هنوز مذاكره به مرحله گفت‌وگو درباره مسائل مالي نرسيده است.

  • گزينه‌ ديگر خارجي

ايگور استيماچ در شرايطي در تهران به سر مي‌برد كه سايت باشگاه استقلال ديروز از مطرح‌بودن گزينه‌هاي ديگر خارجي نيز خبر داد. اين سايت نوشت: «ايگور استيماچ روز جمعه نخستين جلسه مذاكرات خود را با اعضاي كميته فني استقلال برگزار مي‌كند. همچنين روز شنبه نيز يك گزينه خارجي ديگر با حضور در تهران برنامه‌هاي خود را به اعضاي كميته فني باشگاه استقلال ارائه خواهد كرد. لازم به ذكر است در كنار گزينه‌هاي خارجي، چند گزينه داخلي نيز مدنظر باشگاه هستند كه به‌زودي و در اسرع وقت از ميان اين گزينه‌ها يك سرمربي براي استقلال انتخاب خواهد شد.»

طبق برنامه قرار است سرخيو فارياس، سرمربي برزيلي سوپانبوري تايلند امروز به تهران سفر كند. او در آسيا در تيم‌هاي پوهانگ، الاهلي، الوصل و گوانگجو نيز مربيگري كرده كه يك‌بار با تيم پوهانگ قهرمان ليگ قهرمانان شده است. گفته مي‌شود درصورت توافق باشگاه استقلال با استيماچ حضور اين مربي در تهران منتفي خواهد شد.

  • شاگرد بلاژويچ

ايگور استيماچ با 47سال سن سابقه بازي در تيم ملي كرواسي را دارد و در جام جهاني 1998فرانسه شاگرد ميروسلاو بلاژويچ بوده است. او سال 2005مربيگري را در تيم هايدوك اشپيلت شروع كرد، بعد به كادرفني چيباليا پيوست و يك سال نيز سرمربي ان. كي زاگرب بود. استيماچ سال 2012جانشين بيليچ در تيم ملي كرواسي شد و در انتخابي جام جهاني 2014 ابتدا 5پيروزي و يك تساوي كسب كرد، اما در ادامه به اسكاتلند، پرتغال و ليختن اشتاين باخت تا در مرحله پلي‌آف از مربيگري تيم ملي كنار گذاشته شود. او از سال 2015 هدايت زادار را به‌عهده گرفته. اين تيم در فصل 2014از ليگ يك كرواسي به دسته پائين‌تر سقوط كرده و در حال حاضر در دسته 2بازي مي‌كند.

کد خبر 298541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha