همشهری آنلاین: محمد جواد ظریف وزیرامور خارجه در نخستین روز از وقت اضافی یا به گفته منابع امریکایی و اروپایی « تمدید هفت روزه» توافق ژنو ششمین نشست خود را با جان کری وزیر خارجه امریکا آغاز کرد.

 ایرنا نوشت: 15 دقیقه نخست این دیدار، به مذاکره خصوصی ظریف - کری گذشت و پس از آن علاوه بر علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و ارنست مونیز وزیر انرژی امریکا، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه، وندی شرمن وزیر خارجه امریکا و هلگااشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مذاکره پیوستند.

معاونان وزیر امور خارجه در کنار این مذاکرات، سرگرم کار بر روی متن توافق و ضمائم آن هستند. کار کارشناسان بر روی ضمائم پایان یافته و این متن هم اکنون به سطحی بالاتر یعنی معاونان رسیده است.

روز گذشته معاونان بیش از سه ساعت بر روی یکی ازضمائم کار کردند که این بررسی باز هم ادامه خواهد داشت. عراقچی و روانچی تلاش می کنند متن را تا روزهای آینده آماده کنند.

با توجه به آن که نظام تحریم ها علیه ایران به گونه ای تنظیم شده بود که به طور خودکار پس از پایان ماه ژوئن به جریان می افتاد، لازم بود اروپا وامریکا برای مدتی مشخص این مهلت را تمدید کنند.

ازاین رو اعلام شد که مذاکرات هفت روز تمدید شده و ایران نیز اقدامات خود را به مدت هفت روز ادامه خواهد داد.

به آژانس بین المللی انرژی اتمی هم اعلام شده که توافق ژنو هفت روز تمدید شده است.

کد خبر 299816

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha