شهردار تهران گفت: امروز یک فشار روحی و سختی بر مردم ما وجود دارد و ما وظیفه داریم به سهم خودمان تلاش کنیم تا این فشار روحی و روانی و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد را مورد توجه قرار داده و این بار را از دوش مردم برداریم.

محمدباقر قاليباف در ضيافت افطاري با فرزندان شاهد و ايثارگر شهرداري تهران كه در محل بوستان گفتگو برگزار شد، با بيان اينكه خانواده معظم شهدا و ايثارگران نسبت به بقيه افراد جامعه بار مسئوليت بيشتري را بر عهده دارند، تصريح كرد: از يك طرف مكلف هستيم آرمان‌ها، باورها و اهداف پدران و برادران شهيد خود را در بعد شخصيت حقيقي و فردي و همچنين در بعد حقوقي خودمان مورد توجه قرار دهيم، چراكه چه بخواهيم و چه نخواهيم امروز به‌عنوان خانواده ايثارگر، رزمنده، شهدا و جانبازان در جامعه الگو هستيم و مردم به ما نگاه مي‌كنند.

وي تصريح كرد: البته ممكن است برخي افراد زخم زبان هم بزنند كه اين از بي‌انصافي آنهاست، اما بارها تأكيد كرده‌ام كه هركس با هر ديدگاه، نظر و نگاهي مديون شهدا و خانواده آنهاست. از اين نظر بايد توجه كنيم كه از جهت فردي، دين خودمان را نسبت به شهدا و ايثارگران ادا كنيم.

شهردار تهران خطاب به فرزندان شهدا تأكيد كرد: از يك منظر ديگر هر كدام از شما در جامعه مسئوليت و شغلي داريد و مسئوليت جمعي و اجتماعي هم برعهده شما قرار دارد. امروز يك فشار روحي و سختي بر مردم ما وجود دارد و ما وظيفه داريم به سهم خودمان تلاش كنيم تا اين فشار را مورد توجه قرار داده و اين بار را از دوش مردم برداريم.

قاليباف ادامه داد: البته اين فشار، مشكلات و سختي‌ها براي خانواده معظم شهدا هم وجود دارد، اين در حالي است كه گاهي ديدگاه‌هاي غلطي نيز هست و برخي فكر مي‌كنند خانواده‌هاي شهدا مشكلي ندارند و به آنها رسيدگي مي‌شود، اما به اين توجه ندارند كه خانواده شهدا حتي از قوانين و مقرراتي كه قانون براي آنها وضع كرده هم محروم هستند و اين قوانين برايشان اجرايي نشده است. وي خاطرنشان ساخت: امروز خداوند اين توفيق را داده كه در مجموعه شهرداري تهران كه محل خدمت مستقيم به مردم اين شهر است، مشغول به‌كار هستيم، بنابر اين وظيفه ما نسبت به ديگران مضاعف است.

شهردار تهران يادآور شد: اگر پدران، برادران و همسنگران من و شما در دوران دفاع‌مقدس ايفاي نقش كردند، در آن شرايط سخت به مردم آرامش و اطمينان دادند و سرنوشت جنگ را مشخص كردند، امروز ما نيز وظيفه داريم براي ادامه راه شهدا و آرمان‌هاي آنها در كارهاي اداري، علمي، عملي و بخش‌هاي اجرايي تلاش كنيم تا به اين مردم خدمت صادقانه داشته باشيم. وي افزود: امروز مردم به وقت گذاري، كار درست، سلامت كاري، تلاش و مجاهدت من و شما نيازمند هستند و ما نيز بايد تلاش كنيم كه اين كار را به درستي انجام دهيم تا فرداي قيامت مديون شهداي گرانقدر نباشيم.

قاليباف با اشاره به اين حديث كه اگر فردي از كسي كه به‌كار و محبت نياز دارد دستگيري كرده و از كار او گره گشايي كند، دست ديگرش در دست خداست، گفت: در حقيقت اگر اين توفيق براي يكايك ما وجود داشته باشد كه از مردم دستگيري كنيم، مطمئن باشيد خدا هم از ما دستگيري كرده و مشكلات ما را حل و فصل مي‌كند. بدون شك خانواده ايثارگران به‌خصوص در شهرداري تهران بايد پيشقراول و پيشتاز اين كار - مخصوصا در رسيدگي به محرومان و فقرا - باشند.

شهردار تهران در پايان گفت: خانواده شهدا در مجموعه شهرداري تهران بايد به جز بحث اداري به‌طور ويژه و خاص در زمينه رسيدگي به محرومان ايفاي نقش كرده و خارج از شرايط اداري، مسئوليت بخشي از كار را بپذيرند؛ همانطور كه رسيدگي به محرومان از موضوعات جدي شهرداري تهران در حوزه مسائل اجتماعي و فرهنگي است.

کد خبر 300182

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha