همشهری آنلاین: سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر این که باید به تیم مذاکره کننده خدا قوت گفت، اظهار کرد: ما نفی جشن نمی‌کنیم اما در شرایط فعلی دعوت به جشن زودرس معنایی ندارد.

زاکانی

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در نطق میان دستور در صحن علنی سه‌شنبه (23 تير) با تقدیر از مردم برای حضور در راهپیمایی پرشکوه روز قدس گفت: در این مرحله حساس باید برای تامین منافع ملی در کشور اقدامی یکپارچه و منسجم داشت؛ تشتت با هر بهانه‌ای در کشور غلط است و خلاف منافع ملی به شمار می‌آید . درک اندکی از قدر و منزلت ایران اسلامی توسط قدرت‌های جهانی به ویژه آمریکا برای ما یک افتخار است لذا باید به ایستادگی ملت رشید در 37 سال گذشته بخصوص 12 سال اخیر افتخار کرد.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر این که باید قدر دستاوردهای هسته‌ای بخصوص شهدای بزرگوار را پاس داشت گفت باید به تیم‌های مذاکره کننده‌ی قبلی و فعلی بخصوص فعلی خدا قوت گفت و از همه بالاتر باید به درگاه الهی به واسطه داشتن رهبری بصیر و آگاه ، شکر کرد که مسیر را طوری هدایت کردند که به چنین نقطه‌ای رسیدیم.

زاکانی توضیح داد: قرار است جمع بندی اولیه به مراکز کشورها به خصوص ایران اسلامی فرستاده شود و طی 15 روز این جمع‌بندی در شورای عالی امنیت ملی در ایران مورد بررسی قرار گیرد. بررسی که برای آن دو حالت متصور است.

وی ادامه داد: حالت اول این است که شورا به این جمع بندی برسد که جمع بندی اولیه با منافع کشور سازگاری دارد و بالطبع رای مثبت شورا را به دنبال خواهد داشت. رای مثبت شورا بعد از 15 روز ارائه خواهد شد البته اگر آنها بهانه جویی نکنند و در نهایت به توافق منجر شود. در این شرایط شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای صادر خواهد کرد و طی سه ماه زمان بندی متناظر اقدامات ما و طرفهای مقابل انجام خوهد شد.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطرنشان کرد:‌اگر شورای عالی امنیت ملی جمع بندی اولیه را خلاف منافع ملی تشخیص داد به تبع آن رای منفی خواهد داشت چون تا وقتی که اشکالات وجود داشته باشد توافق نخواهد داشت.

زاکانی با تاکید بر این که همه باید بدانند ایران اسلامی زیر هیچ توافق بدی را امضاء نخواهد کرد، گفت: کنگره آمریکا از فردا 82 روز فرصت بررسی دارد البته کنگره و دولت آمریکا باید بداند که مجلس شورای اسلامی با همه ظرفیت‌های خود از منافع ملی صیانت خواهد کرد و تو دهنی محکمی به آمریکا و اذنابش خواهد زد.

وی در ادامه با بیان اینکه باید از حامیان ونقادان نیز تقدیر کرد افزود: همه کسانی که مذاکرات را تایید ویا نقد کرده‌اند با موشکافی خود راه را برای تیم مذاکره کننده روشن‌تر کردند که باید از همه آنها تقدیر کرد. اما مهم بعد از آن است که با توافق دو گروه هستند که آفت این مسیر به شمار می‌آیند.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس در توضیح گفت: گروه اول کسانی هستند که دعوت به جشن زودرس می‌کنند ما نفی جشن نمی‌کنیم اما فعلا دعوت به جشن زودرس معنایی ندارد لذا از کسانی که در این مسیر تبلیغ و تهییج می‌کنند می‌خواهم کمی به نتایج عمل خود دقت کنند چون این کار دارای اشکالاتی است.

وی اشکال اول را دادن آدرس غلط به دشمن عنوان و اظهار کرد: این جشن زودرس دشمن را امیدوار می‌کند که خلاف منافع ملی است و خواست آمریکاست از طرف دیگر در جامعه ایجاد انتظار می‌کند عده‌ای می‌خواهند دست شورای امنیت ملی را ببندند که این غلط و خواست آمریکاست.

زاکانی با بیان این که جشن زودرس باعث ایجاد دو قطب در جامعه می‌شود گفت: این موضوع باید از طرف تمامی گروهها رفع شود. همچنین این موضوع منافع گروهی و حزبی را مقدم بر منافع ملی می‌کند که کشور تاکنون ضربات سختی از این نوع نگاه جناحی خورده است. چون موضوعات ملی را نباید جناحی کرد.

به گفته‌ی وی با سطحی نگری و خلاف عقلانیت عمل کردن مسیر آینده دشوار می‌شود لااقل ازدشمنانمان درس بگیریم.

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: گروه دوم کسانی هستند که بعد از توافق و افق روشن پیش رو نفی دستاوردهای آن را در صورت توافق مطرح می‌کنند که به کار آنها نیز اشکالاتی وارد است. نکته اول این که با نادیده گرفتن منزلت ایران و نتایج صبوری ملت رشید ایران و دستاوردهای دانشمندان، شهدا و مذاکره کنندگان و تدابیر رهبری و مقام معظم رهبری ناسپاسی است و اشکال دارد.

زاکانی ادامه داد:‌ این اقدام به معنای نادیده گرفتن مصالح کشور و منافع ملی و نداشتن عمق دقیق و نگرفتن دقیق معنای نرمش قهرمانانه است. همچنین باعث ندیدن همه توانمندی‌های ما در عرصه‌های مختلف می‌شود. توانمندی هسته‌ای تنها یک توانمندی ماست. ما توانمندی‌های مختلف داریم گرچه ازتوانمندی هسته‌ای‌مان یز به هیچ وجه نخواهیم گذشت.

وی همچنین تاکید کرد که دو قطبی کردن جامعه، مایوس کردن مردم و ناسپاسی نسبت به آنچه دستاوردهای نظام به شمار می‌آید درست نیست.

نماینده مردم تهران گفت: راه درست آن است که ضمن ایستادگی بر منافع ملی جمع بندی اولیه پیگیری درست و دقیقی در شورای عالی امنیت ملی صورت گیرد که اگر به نتیجه‌ای رسیدیم که انشاء‌الله خواهیم رسید آن گاه زمان شکر به درگاه الهی به جشن و افتخار کردن است.

کد خبر 301051

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha