همشهری آنلاین: فرماندار ساری از برگزاری مراسم شب وداع شهدای غواص و خط‌ شکن در مازندران به‌ صورت یک اجتماع بزرگ در پارک موزه دفاع مقدس ساری خبر داد.

شهدای غواص

به گزارش ایسنا، جواد واحدی در ستاد تشییع شهدای غواص گفت: غواصان با غیرتی که با دستان بسته زنده به گور شدند، بار دیگر نقش و هدف مهم‌شان را یادآور شدند تا درس عزت و افتخارآفرینی را به ما و مسئولان کشور بدهند.

وی شهدا را نماد ملی اعلام کرد و افزود: مردم قدر‌شناس ایران زمین، علی‌رغم همه سختی‌ها، ناملایمات و فشارهای اقتصادی آرمان‌ها و شهدای خود را فراموش نکردند و مردم مازندران هم در تشییع ماهیان تشنه، غواصان و خط‌ شکنان، حماسه‌ای سترگ و ماندگار پدید خواهند آورد.

واحدی، حماسه 175 غواص را برگ زرین نظام خواند و گفت: باز‌تاب تشییع 175 غواص در کنار موضوع هسته‌ای در نگاه مردم دنیا این است که هنوز تنور دفاع مقدس داغ است چه در صحنه جنگ باشد چه در صحنه دیپلماسی، مقاومت مردم ایران به پیروزی رسید.

فرماندار شهرستان ساری، زمان تشییع پیکرهای مطهر ۳۰ شهید گمنام و غواص دوران دفاع مقدس را از 16 مرداد تا 20 مرداد در سطح شهر‌های مازندران اعلام کرد و افزود: از هفت شهید غواص استان مازندران، یک شهید غواص بنام محمد صادق معلمی اهل شهر ساری است.

وی از برگزاری مراسم شب وداع شهدای غواص و خط‌شکن در مازندران به‌ صورت یک اجتماع بزرگ در پارک موزه دفاع مقدس ساری خبر داد و افزود: تدارکات لازم برای حضور 50 هزار نفره مردم، در برنامه کاری مسئولان استانی و شهرستان ساری قرار دارد.

واحدی، در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواستار حضور خانواده‌ها در کنار فرزندان و جوانان در این محفل نورانی شد و اظهار داشت: دشمنان شاید دستان ستارگان را بستند، اما اراده و اندیشه‌های ناب آنها بعد سال‌ها به ثمر نشست.

فرماندار مرکز مازندران، زمان تشییع شهدای غواص را روز 20 مرداد همزمان با شهادت امام جعفر صادق در ساری اعلام کرد.

کد خبر 302731

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha