همشهری آنلاین: پرسپولیس روز پنجشنبه در دیداری حساس باید به مصاف سپاهان برود. به نظر در این مسابقه هم ترکیب برانکو دستخوش تغییراتی خواهد شد.

فوتبال-پرسپولیس

تعداد زیاد غایبان پرسپولیس از همان هفته اول این اجازه را به برانکو نداد که ترکیبی ثابت برای تیمش انتخاب کند. او فصل را با غیبت سوشا مکانی ، رضا نورمحمدی ، احمد نوراللهی ، مهدی طارمی و امید عالیشاه آغاز کرد. از بین این بازیکنان سوشا مکانی و احمد نوراللهی همچنان قادر به همراهی تیم خود نیستند.

محرومیت سه جلسه ای مکانی باعث شد هفته اول و دوم دروازه پرسپولیس به ایمان صادقی تازه وارد سپرده شود. دروازه بانی که هفته اول استرس را به دل طرفداران انداخت و هفته دوم با تقدیم یک گل به حریف عملکرد بد خود را تکمیل کرد. با وجود همه این مشکلات ولی دست برانکو درباره انتخاب دروازه بان بسته است. درخواست رفع محرومیت سوشا برای هفته سوم تایید نشده و انگار باز هم این ایمان صادقی است که باید مقابل خط حمله آتشین سپاهان در هفته سوم قرار بگیرد. حضور او در ترکیب خیلی محتمل به نظر می رسد. مگر اینکه مربی کروات ریسک بزرگی انجام دهد و مرتضی قدیمی پور ، دروازه بان سوم تیمش را در درون دروازه قرار دهد.

داستان خط دفاعی پرسپولیس تبدیل به داستانی ترسناک برای هواداران شده است و همیشه از عملکرد مدافعین تیمشان دلهره دارند. در چند سال گذشته شاید فقط زوج بنگر - سید جلال که دو فصل پیش برای تیم دایی بازی می کرد ، خیال هواداران را راحت کرده بود. خط دفاعی که کمترین گل را در طول آن فصل دریافت کرد. اما فصل گذشته و همچنین امسال ، نا هماهنگی در دفاع پرسپولیس به شدت حس می شود. برانکو ، لوکا ماریچ کروات را به پرسپولیس آورد. نورمحمدی ، بنگر و اومانیا را نگه داشت تا مشکلات دفاعی تیم حل شود. اما نه تنها این اتفاق نیافتاد بلکه مشکلات دو چندان شد.

هفته اول زوج نا هماهنگ بنگر - ماریچ کلکسیونی از اشتباهات را به نمایش گذاشت که حاصل آن دریافت دو گل در آزادی بود. این عملکرد بد برانکو را مجبور کرد که هفته دوم بنگر را نیمکت نشین کند و نورمحمدی را کنار ماریچ قرار دهد. این زوج جدید هم آنقدر مطمئن نبود که خیال طرفداران را از بابت خط دفاعی راحت کند. بازی برابر سپاهان از اهمیت خاصی برای پرسپولیس برخوردار است و همه منتظر نشسته اند تا ببینند این بار کدام بازیکنان در قلب دفاعی پرسپولیس قرار می گیرند؟ حضور اومانیا بعد از دو هفته نیمکت نشینی به نظر احتمالی می رسد. چرا که فقط او در خط دفاعی آزمایش نشده است. از طرفی انگار تا زمانی که برانکو هست باید ماریچ را در ترکیب ببینیم. چرا که او اعتقاد زیادی به دفاع کروات تیمش دارد.

هر چقدر زوج های متعدد مرکز دفاع پرسپولیس متزلزل نشان داده اند ، در عوض رامین رضاییان جناح راست را به نقطه قوت تیم برانکو تبدیل کرده است. حضور موفق در دفاع و مشارکت در حمله او را بدون شک تبدیل به یکی از بهترین های پرسپولیس در این دو بازی کرده است. به نظر تا آخر فصل شاهد حضور او در سمت راست باشیم. چرا که رضاییان روز به روز عملکرد بهتری از خود نشان می دهد. عجیب است که برانکو با وجود خرید وحید حیدریه و محمد انصاری جوان ، دو مدافع چپ تخصصی ، همچنان بابک حاتمی راست پا را در این پست قرار می دهد. احتمالا عملکرد نه چندان خوب حاتمی در دو بازی قبل این هشدار را به برانکو داده که در بازی مقابل سپاهان به یکی از دو مدافع چپ تخصصی تیمش بازی دهد.

کامیابی نیا جنگنده و کفشگری خوش فکر هفته اول نشان دادند که با قرار گرفتن کنار هم می توانند تسلط خوبی روی مرکز زمین داشته باشند. مصدومیت کفشگری در بازی برابر استقلال خوزستان باعث شد برانکو در تصمیمی عجیب رضا خالقی فر را به مرکز زمین ببرد.

بر اساس گزارش خبرآنلاین، خالقی فر آن قدر در این پست غیر تخصصی بد نشان داد که دیگر هوس چنین کاری را به دل برانکو نیندازد. با رفع مصدومیت کفشگری روز پنجشنبه باید دوباره شاهد زوج او و کامیابی نیا باشیم. زوجی که به نظر خیلی با هم هماهنگ هستند. درباره سه هافبک تیم که پشت مهاجم بازی می کنند همچنان ابهام وجود دارد.

اخراج هادی نوروزی در بازی قبل باعث شد او هفته سوم را از دست بدهد. حضور عالیشاه و احمدزاده در بازی مقابل سپاهان به نظر محتمل است. اما باید ببینیم برانکو جای خالی کاپیتان تیمش را با چه کسی پر می کند؟ اگر او همچنان اعتقاد داشته باشد که محسن مسلمان آماده نیست ، احتمالا باید شاهد حضور کمندانی جوان در ترکیب باشیم.

انتخاب مهاجم برای برانکو به نظر کار سختی شده است. علیپور هفته اول در غیاب طارمی خیلی خوش درخشید و یک گل زیبا هم به ثمر رساند. اما از طرفی طارمی نیز هفته دوم با گل برگشت. بنگستون هندوراسی که به تازگی به جمع سرخ ها اضافه شده او را تبدیل به دیگر گزینه برانکو در خط حمله کرده است. ولی اگر برانکو در برابر سپاهان بخواهد با یک مهاجم بازی کند ، به نظر دست روی مهدی طارمی می گذارد. چرا که او امتحان خود را پس داده است.

در هر صورت باید منتظر بمانیم و ببینیم بالاخره برانکو چه زمانی ترکیب ثابتی برای تیم خود پیدا می کند؟

  • پاسخ تند دستیار برانکو به معترضان

دو هفته نیمه ناکام از پرسپولیس در لیگ برتر سبب شده تا صداهای اعتراض نه فقط روی سکوها که از ترکیب تیم هم شنیده شود. اگرچه قرمزها خیلی هم بازیکن اسمی ندارند اما باز هم گروهی معترض هستند. این اعتراض ها در تیم سبب شده تا پانادیچ دستیار اول برانکو حسابی قاطی کند و بگوید: «هیچ کس حق اعتراض ندارد. این کادرفنی و سرمربی تیم است که تصمیم می گیرد چه کسی در زمین بازی کند.» آیا ادامه نتایج ناکام در مسیر سخت پیش روی پرسپولیس ، سبب می شود تا این گلایه ها افزایش پیدا کنند و برانکو با دستیارانش ناچار به تصمیمات جدی تری باشند؟

کد خبر 303706

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha