همشهری آنلاین: وزیر امورخارجه کشورمان در دومین دور سفر به کشورهای منطقه، پس از دیدار با نخست وزیر لبنان در بیروت، خواستار پاسخ مثبت کشورهای خاورمیانه به ندای گفتگو و همکاری برای مبارزه با تروریسم شد.

ظریف در بیروت: کشورهای منطقه به ندای گفتگو پاسخ مثبت دهند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از بیروت، آقایی ظریف در دیدار نخست‌ وزیر لبنان در بیروت تاکید کرد: گفتگو بر اساس رفع نگرانی و توجه به خواست همه طرف‌های داخلی، راه‌حل مشکلات این کشور است.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: همکاری بین همه گروه‌های لبنانی می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت مردم این کشور و منطقه باشد و ایران در این‌ باره از هیچ کمکی فروگذاری نمی‌کند.

وی در ادامه به نتایج مذاکرات هسته ای اشاره کرد و افزود: ایران با تکیه بر رویکرد گفتگو یکی از بحران‌های پیچیده جهانی را حل کرد و اکنون نتایج آن می‌تواند در خدمت ثبات و پیشرفت منطقه قرار گیرد.

نخست وزیر لبنان هم در این دیدار ضمن تاکید بر تقویت نقش مقاومت در همه جوانب معنوی، اجتماعی و سیاسی لبنان، گفت: معتقدیم تفاهم و توافق راه حل نجات لبنان از بحران است.

تمام سلام در ادامه تصریح کرد: لبنان باوجود تفاوت دیدگاه‌های داخلی در برخی از مسائل، همواره برای تقویت مناسبات خود با ایران گام برداشته است و آمادگی داریم در روابط دو کشور صفحه جدیدی بگشاییم.

وزیر امور خارجه کشورمان امروز در ادامه دیدارهایش در لبنان با رییس مجلس و وزیر امور خارجه لبنان و نیز شخصیت‌های فلسطینی مقیم این کشور دیدار می‌کند.

سفر به پاکستان، هند و روسیه از دیگر برنامه‌های وزیر امور خارجه کشورمان در دور دوم سفرهای منطقه‌ای پس از پایان مذاکرات هسته‌ای است.

  • ظریف با نصرالله دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان همچنين شب گذشته با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در این دیدار حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه، محمد فتحعلی سفیر ایران و دیگر اعضای هیات ایرانی همراه ظریف در سفر به لبنان حضور داشتند.

وی در دومین روز سفرش به لبنان با گروه‌های فلسطینی دیدار خواهد داشت.

وزیر خارجه کشورمان عصر امروز بیروت را به مقصد دمشق ترک می‌کند.

دیدار با بشار اسد رییس‌جمهور و ولید معلم وزیر خارجه سوریه از جمله برنامه‌های ظریف در سفر به سوریه خواهد بود.

کد خبر 303717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha