همشهری آنلاین-سجاد میرزامهدی تهرانی: سبک مخفی‌کاری Stealth از زیر شاخه‌‌های سبک اکشن ماجراجویی است که در آن بازیکن باید بدون جلب توجه دشمنان به هدف خود برسد.

بازیهای رایانه ای

بر خلاف دیگر سبک‌های اکشن، در این گونه بیشتر سعی میشود بیشتر مبارزات بدون سر و صدا و با غافلگيري دشمنان انجام شود.به این معنی که بازیکن باید بدون اینکه دشمنان از حضور آواتار بازی مطلع شوند بر آن‌ها غلبه کند.

هسته‌ی اصلی گیم پلی این سبک در گیری بدون جلب توجه و با کمترین تولید صدا است. در سبک Stealth معمولا چندین راه برای رسیدن هدف در بازی وجود دارد.

بعضی از بازی‌های این سبک به بازیکن این انتخاب را می‌دهد نا دشمن خود را نابود کند و یا اینکه فقط او را از حال ببرد.

در سبک مخفی کاری بازیکن می‌تواند پشت شی‌های موجود در بازی پنهان شود و وقتی دشمن از حضور شما مطلع نیست می‌توانید به او حمله کنید.

بازی های کامپیوتری

اگر دشمن در بازی متوجه حضور شما بشود شما باید به مکانی بروید تا از دید دشمنان پنهان شوید.

معمولا برای مخفی کردن خود در ای بازی‌ها می توانید منبع روشنایی در آن منطقه از بازی را که نیازمند مخفی کاری است را از بین ببرید.

در بازی‌های سبک مخفی کاری صدا گذاری طوری دقیق است که بازیکن صدای فعالیت دشمنان را می‌تواند متوجه شود.این طراحی دو طرفه است یعنی اینکه دشمنان هم از از سر و صدای فعالیت‌های بازیکن باخبر مي‌شوند.

طراحی هوش مصنوعی در بازی‌هایی که عناصر مخفی‌کاری در آن‌ها دیده می‌شود از نکات مهم است. به این دلیل که هوش مصنوعی باعث می‌شود تا دشمنان به کوچکترین اثرات صدا و حرکات عکس العمل نشان دهند.

در سبک مخفی کاری دشمنان از یک زاویه دیدی بهره می‌برند و وقتی بازیکن در این زاویه دید نباشد دشمنان از حضور او مطلع نمی‌شوند.

گفتني است در اکثر مواقع سبک مخفی‌کاری با گونه ترس و بقا ترکیب می‌شود.

کد خبر 304555

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha