سرانجام انتظارها به‌سر آمد و فیلم سینمایی محمد رسول‌الله (ص) ۲۴ ساعت پس از لحظه موعود در سینماهای تهران و شهرستان‌ها روی پرده رفت.

فیلم

استقبال مردم از تازه‌ترين ساخته مجيد مجيدي به اندازه‌اي بود كه فيلم در نخستين روز اكران در تهران 170 ميليون تومان فروخت و مقابل برخي سينماها صف‌هاي طولاني تشكيل شد. به گزارش همشهري، هزاران فرسنگ دورتر از مرزهاي ايران و تقريبا 12ساعت پس از نمايش داخلي فيلم، كارگردان و برخي بازيگران محمد رسول‌الله(ص) در مونترال كانادا مقابل نمايندگان رسانه‌هاي گروهي جهان نشستند و به پرسش‌هاي خبرنگاران درباره روايت تصويري از زندگي و دوران كودكي پيامبر رحمت پاسخ گفتند. از آنجا كه مونترال در ايالت كبك و بخش فرانسوي‌زبان كانادا برگزار مي‌شود، اخبار حضور فيلم در افتتاحيه مونترال بيشتر در رسانه‌هاي فرانسوي بازتاب داشت. اما رسانه‌هاي خبري سراسر دنيا هم به انعكاس سخنان مجيدي در مورد نگاه جديد فيلمش براي غير مسلمانان پرداختند.

  • تصويرگر پيامبر مهرباني

مجيدي، عليرضا شجاع‌نوري، مينا ساداتي و مهدي پاكدل در حالي در نشست رسانه‌اي حاضر شدند كه بيرون سالن نمايش‌دهنده محمد رسول‌الله(ص) گروهي كوچك در مخالفت با نمايش فيلم تجمع كرده بودند. با اين حال، كارگردان نامزد اسكار فيلم خود را منادي صلح، دوستي و عشق دانست؛ آن هم در زمانه‌اي كه عده‌اي به نام دولت اسلامي با وحشيگري‌هاي خود چهره‌اي متعصب و خشن از اسلام به جهانيان معرفي مي‌كنند.

فيلمساز 56ساله از همه مسلمانان براي ديدن فيلم محمد رسول‌الله(ص) و لذت‌بردن از آن دعوت كرد و افزود: كشورهاي اسلامي مي‌توانند از لوكيشن اين پروژه كه با هزينه 20ميليون دلاري ساخته شده براي توليد فيلم‌هاي ديگري با موضوع پيامبر اسلام استفاده كنند. فيلم من به 13سال از دوران كودكي حضرت محمد(ص) مي‌پردازد و ما 4سال از 7سال زمان توليد پروژه را به تحقيق در متون ديني سني و شيعه براي ارائه تصويري دقيق از پيامبر رحمت اختصاص داديم.

  • فيلمساز محبوب مونترال

مجيدي پيش از نمايش محمد رسول‌الله(ص) در مراسم افتتاحيه جشنواره مونترال، در مقابل سينما امپريال مورد استقبال سرژ لوسيك بنيانگذار و رئيس جشنواره و دنيس كودره چهل و چهارمين شهردار مونترال قرار گرفت. از شواهد و قراين پس از اكران فيلم چنين برمي‌آمد كه اهالي كبك و سينمادوستان كانادايي طبق معمول حاصل كار مجيدي را پسنديده‌اند. او يكي از تحسين‌شده‌ترين چهره‌هاي تاريخ مونترال و فيلمساز محبوب تماشاگران اين جشنواره است.

  • نمايش در ايران

نخستين آمار رسمي از اكران محمد رسول‌الله(ص) در سينماهاي تهران حاكي از آن است كه فيلم در برخي سالن‌ها به نوبت نمايش فوق‌العاده رسيد و جز آنها كه بليت‌ها را پيش‌خريد كرده بودند، عده‌اي براي ديدن آن در روز اول مقابل سينماها صف كشيدند.

در پايتخت حدود 40سينما همزمان محمد رسول‌الله(ص) را روي پرده فرستادند. فروش 170ميليوني فيلم در روز نخست اكران در تهران به‌احتمال فراوان ركورد اين عرصه را از آن خود كرده است. از شهرستان‌ها خبر مي‌رسد سينمادوستان در شهرهاي اصفهان، شاهين‌شهر، كاشان، كرمان، اردبيل، اهواز، كرمانشاه، تبريز، مشهد، ملاير، همدان، سنندج، قم، اروميه، زنجان، ساري، گرگان، گنبد، شهركرد، كرج، رشت، انزلي، يزد و بيرجند همزمان با شهروندان پايتخت فرصت تماشاي محمد رسول‌الله(ص) را به‌دست آورده‌اند.

کد خبر 305283

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha