جمعه ۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

هفتمین فیلم از مجموعه «جنگ‌های ستاره‌ای» اواخر پاییز امسال با نام «نیرو برمی‌خیزد» در سینماهای سراسر جهان اکران می‌شود و کارشناسان گیشه برای افتتاحیه آن فروش ۶۱۵ میلیون دلاری (۳۰۰ میلیون دلار در آمریکا و کانادا) پیش‌بینی کرده‌اند.

هالیوود

به گزارش همشهري، اين فيلم 200 ميليون دلاري را جي‌جي آبرامز ساخته و انتظار مي‌رود به‌آساني بتواند ركورد 525ميليون دلاري افتتاحيه «دنياي ژوراسيك» را بشكند و با مجموع 2ميليارد دلار در دنيا، به پرفروش‌ترين فيلم سال 2015 تبديل شود. تنها نگراني سازندگان نيرو برمي‌خيزد بسته بودن بازار سينماي چين به‌روي هاليوود در‌ماه دسامبر است.

چين بزرگ‌ترين بازار فيلم‌هاي آمريكايي پس از منطقه آمريكاي شمالي است كه مي‌تواند تأثيري منفي بر فروش افتتاحيه فيلم آبرامز داشته باشد. نخستين فيلم از مجموعه جنگ‌هاي ستاره‌اي به كارگرداني جورج لوكاس در 1977به نمايش عمومي درآمد و تا امروز 6فيلم اين مجموعه حدود 4ميليارد و 400ميليون دلار در دنيا فروخته‌اند. حالا همه چشم‌ها به فيلم هفتم دوخته شده كه تقريبا 30سال پس از «بازگشت جداي» به پرده سينماها مي‌آيد. قرار است همزمان با بيش از 4هزار سينما، حدود 920پرده آيمكس هم ميزبان نيرو برمي‌خيزد شوند. پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينما «آواتار» است كه سال2009 با 77ميليون دلار كار خود را آغاز كرد و در نهايت 2ميليارد و 800ميليون دلار فروخت.

کد خبر 305285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha