شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

واکنش‌های خارجی به فیلم مجیدی ادامه دارد یک روز پس از نمایش فیلم سینمایی «محمد‌رسول‌الله(ص)» در مراسم افتتاحیه جشنواره جهانی مونترال، منتقد گاردین با نگارش نقدی مفصل، به تازه‌ترین ساخته مجید مجیدی چهار ستاره از ۵ ستاره ممکن را داد و آن را فیلمی «روشنگر، صادق، متعهد و شاعرانه» توصیف کرد.

فیلم محمد ص

به گزارش همشهري، نخستين حضور بين‌المللي پروژه 40‌ميليون‌دلاري مجيدي همچنان خبرساز است و علاوه بر رسانه‌هاي آمريكايي و اروپايي، رسانه‌هاي هندي هم به واسطه همكاري الله راخا رحمان در ساختن موسيقي متن فيلم، حسابي به آن پرداخته‌اند. فيل هود خبرنگار و منتقد گاردين جزو نخستين كساني است كه پس از تماشاي محمد رسول‌الله(ص) در مونترال، يك گزارش و يك نقد درباره آن نوشت.

او چهار ستاره به نقد خود پيوست كرد و درباره فيلم مجيدي چنين نوشت: محمد رسول‌الله(ص) فيلمي ديني از سازنده فيلم‌هاي «بچه‌هاي آسمان» و «آواز گنجشك‌ها»ست و انتظار مي‌رود كساني را هم كه آشنايي چنداني درباره اسلام و پيامبر آن ندارند، جذب خود كند. آنچه مجيدي از زاويه نگاه خود روايت مي‌كند با روايت احمق‌هاي داعش از اسلام تفاوت بنيادين دارد و فيلم آشكارا نشان مي‌دهد اسلام از درون يك جامعه بت‌پرست ظهور مي‌كند.

پس از حدس و گمان‌هاي فراوان درباره هزينه توليد محمد رسول‌الله(ص)، به نظر مي‌رسد اظهار نظر مجيدي درباره بودجه 40 ميليون دلاري پروژه به همه شايعه‌ها خط پايان كشيده باشد. به اين ترتيب، آخرين ساخته فيلمساز نامزد اسكار، با بيش از 120 ميليارد تومان، پرهزينه‌ترين پروژه تاريخ سينماي ايران است. گرچه فروش بيش از 400 ميليون توماني فيلم در 2 روز اول اكران اميدواري‌ها را در عملكرد خيره‌كننده آن در گيشه افزوده است.

محمد رسول‌الله(ص) پس از درخشش در مونترال و اكران عمومي موفق در ايران، راه خود را براي ورود به بازارهاي جهاني هموارتر از گذشته مي‌بيند. مجيدي قصد دارد از 52 ساعت فيلمي كه در دست دارد، يك مجموعه تلويزيوني توليد و روانه آنتن كند. گرچه شايد او ابتدا سراغ قسمت‌هاي دوم و سوم سه‌گانه محمد برود. مجيدي در مونترال از گروه قطري‌اي كه براي ديدن فيلم آمده بودند، دعوت كرد از امكانات شهرك سينمايي پيامبر اعظم(ص) براي توليد فيلم زندگي پيامبر استفاده كنند.

سامي يوسف، خواننده ايراني‌تبار و ستاره راك جهان اسلام كه در توليد موسيقي متن محمد رسول‌الله همكاري كرده، درباره رونمايي از فيلم و برخي مخالفت‌ها با آن گفت: بيشتر واكنش‌ها به محمد رسول‌الله(ص) سياسي است و من اطمينان دارم علمای الأزهر و بسياري از منتقدان هنوز فيلم را ندیده‌اند. شرم‌آور است که تا امروز فقط 2 فيلم درباره زندگی حضرت محمد(ص) ساخته شده است. اگر این فیلم باعث آشنایی بهتر مردم جهان با پیامبر مهربان و درستکار اسلام شود، ما کار خود را درست انجام داده‌ايم.

کد خبر 305409

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha