همشهری آنلاین: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست در مورد احیای آب‌های زیرزمینی گفت: کارهای جدی با دیدگاه بلندمدت از سوی دولت یازدهم درحوزه احیای سفره‌های آب زیرزمینی در حال انجام است.

معصومه ابتکار

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار عصر یکشنبه در حاشیه هیات دولت با تایید اظهار نظر رییس محیط زیست استان تهران مبنی برنشست ‌36 سانتی‌متری پایتخت افزود: متاسفانه در 310 دشت کشور با برداشت بیش از حد مجاز آب مواجه بوده‌ایم که همین امر سفره‌های زیرزمینی را دچار تنش شدید آبی کرده است.

ابتکار ادامه داد: در طول سال‌ها این اتفاق رخ داده و تدریجا سفره آبی که ذخیره استراتژیک کشور بوده به شدت آسیب دیده و تخلیه شده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌ریزی ملی دولت یازدهم برای تمامی تالاب‌های کشور اشاره کرد و گفت: در این رابطه همکاری با کشورهای منطقه اهمیت بسیار زیادی دارد.

ابتکار خاطر نشان کرد: با کشورهایی مثل افغانستان در خصوص تالاب بین‌المللی هامون جلسه‌ای داشتیم.

وی ادامه داد: در مورد این تالاب بین‌المللی در سفری که آقای اشرف غنی احمد زی به تهران داشت به طور مشخص جلساتی برگزار و پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک برای احیای این تالاب بین‌المللی ارایه شد که مورد استقبال رییس جمهور افغانستان نیز قرار گرفت.

ابتکار اظهارداشت: یک بخشی از تالاب بین‌المللی هامون یعنی یک سوم آن در افغانستان و دو سوم در ایران است که حائز اهمیت بوده و در صورت احیاء می‌تواند به معیشت و کشاورزی مردم دو کشور کمک کند.

معاون رییس جمهوری با اشاره به بروز ریزگردها و غبارها در این منطقه گفت: به دلیل کانون گرد و غبار بودن این منطقه با این پدیده چه از داخل افغانستان و بالعکس مواجهیم که موجب آلودگی می‌شود.

کد خبر 305603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha