همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت و استانداران در انتقال پادگان های نیروی زمینی به خارج از شهرهاف تعامل بسیار خوبی با ارتش دارند.

 احمدرضا پوردستان

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ ستاد احمدرضا پوردستان روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح مرحله سوم پادگان تیپ سرلشکر شهید حبرانی لشکر 77 پیروز ثامن الائمه (ع) خراسان در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: در سال های ابتدایی انتقال پادگان های نیروی زمینی ارتش (سال 1387 تا 1389) ادبیات مشترکی بین دولت و مسوولان مربوطه با این نیرو در زمینه انتقال پادگان ها وجود نداشت و این مساله موجب کندی روند فعالیت ها شده بود.

وی ادامه داد: اما اینک با ادبیات و تعامل مشترک بین نیروی زمینی ارتش و دولت در انتقال پادگان ها، شاهد اقدامات خوب و اثربخش هستیم.

امیر پوردستان گفت: تمام پادگان های نیروی زمینی ارتش طی پنج تا هفت سال به خارج شهرها انتقال می یابند.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت خراسان رضوی انتقال پادگان های نیروی زمینی در این استان جزو اولویت های نخست قرار گرفت و بعد از مرکز آموزش 04 امام رضا (ع) بیرجند، روند انتقال پادگان تیپ 377 سرلشکر شهید حبرانی لشکر 77 خراسان آغاز شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: تاکنون تمام یگان های تیپ 377 به مکان جدید انتقال یافته و بخش هایی از یگان های منطقه ای نیروی زمینی و گروه 444 مهندسی و رزمی ارتش در شمال شرق نیز به پادگان جدید انتقال می یابند.

امیر پوردستان گفت: آمادگاه مهمات در عمق خراسان رضوی پیش بینی و توان عملیاتی خوبی برای این استان در نظر گرفته شده تا در مواقع لزوم به صورت مستقل ماموریت های محوله ارتش را انجام دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: داعش تاکنون به مرزهای کشور ما نزدیک نشده و نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات بطور کامل مشرف و مسلط به تحرکات داعش هستند و متناسب با آنها ظرفیت های دفاعی خود را افزایش می دهند و در اوج آمادگی قرار دارند.

وی گفت: با عنایت به افزایش آمادگی نیروهای مسلح و رصد کامل اطلاعاتی تحرکات دشمنان و گروه های تکفیری، نیروهای مسلح به هیچ عنوان در مقابل تهدیدات غافلگیر نمی شوند.

مرحله سوم پادگان تیپ 377 سرلشکر شهید حبرانی نیروی زمینی ارتش در مشهد امروز با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و جمعی از فرماندهان رده های مختلف این نیرو و فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در استان خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

مرحله سوم این پادگان بیش از 10 هزار مترمربع زیربنا دارد.

پیرو تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر انتقال پادگان های نیروهای مسلح به خارج از شهرها، انتقال پادگان تیپ 377 شهید حبرانی لشکر 77 ثامن الائمه (ع) خراسان به خارج شهر مشهد از سال 1389 آغاز شد و تاکنون 33 هزار متر مربع اماکن دراین پادگان یک هزار و 300 هکتاری ساخته شده، 30 هزار متر مربع درحال احداث و پنج هزار مترمربع هم درحال طراحی است.

تیپ 377 سرلشکر شهید حبرانی لشکر 77 خراسان در 20 کیلومتری مشهد واقع شده است.

کد خبر 306147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha