سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۳
۰ نفر

فصل پنجم مجموعه تلویزیونی حماسی «بازی تاج و تخت» محصول شبکه HBO، با بردن ۱۲جایزه از شصت‌و‌هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز امی ازجمله بهترین سریال درام، یک رکورد تازه در تاریخ برگزاری جوایز موسوم به اسکار تلویزیونی خلق کرد.

رکوردشکنی بازی تاج‌وتخت در جوایز امی

به گزارش همشهري، بازي تاج و تخت كه در 24رشته، نامزد دريافت جايزه امي بود، در نيمي از رشته‌ها ازجمله بهترين سريال درام، بهترين بازيگر مرد مكمل، بهترين كارگرداني و بهترين نويسندگي، اين جايزه معتبر را به‌دست آورد تا ركورد بيشترين جايزه يك سريال را جوايز امي به نام خود كند. پيش از اين «وست وينگ» موفق شده بود در يك سال 9جايزه از مراسم امي به‌دست آورد.

بازي تاج و تخت كه براساس كتاب‌هاي پرفروش جورج آر. آر. مارتين ساخته شده، داستان 7قلمرو افسانه‌اي را روايت مي‌كند كه بر سر پادشاهي با هم مي‌جنگند و پربيننده‌ترين سريال تاريخ شبكه HBO است. «خانه پوشالي»، «هوملند» و «نارنجي، سياه جديد است» از رقباي بازي تاج و تخت براي كسب عنوان بهترين سريال درام بودند. نكته جالب اينكه در 2بخش بهترين كمدي سياسي و سريال كوتاه هم محصولات HBO موفق به كسب جايزه امي شدند.

يكي از جايزه‌هاي مهم اين دوره شايستگي استثنايي در فيلمسازي مستند بود كه به فيلم «شهروند شماره چهار» به كارگرداني لورا پويترس اهدا شد. اين مستند 114دقيقه‌اي كه به افشاگري‌هاي ادوارد اسنودن، كارمند پيشين سازمان اطلاعات مركزي آمريكا و پيمانكار آژانس امنيت ملي مي‌پردازد، بهترين مستند ۲۰۱۴ از سوي انجمن بين‌المللي مستند برگزيده شده و جايزه اسكار بهترين مستند بلند را هم دريافت كرده است.

کد خبر 308086

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha